صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۷۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 19 فروردین

با تشدید اوضاع جسمانی نخست‌وزیر انگلیس، وی به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) منتقل شد. وی از جمله کسانی بود که مدعی بود برای مقابله با ویروس کرونا، نباید قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گیرد، بلکه اجازه داده شود همگان کرونا بگیرند تا مقاومت جسمانی در برابر این بیماری افزایش یابد.
هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتری خود کنایه تندی به فرزندان برخی مسئولان زد که در خارج از کشور به سر می‌برند و نوشت: «هیچ خبری از فرزندان بعضی از مسئولین در امریکا و کانادا در این اوضاع سخت کرونایی دارید؟ ماسک و دستکش دارند؟ ندارند؟ دیدم هیچ‌کس، حتی پدران‌شان صحبتی از وضعیت آن‌ها نمیکنه، خبری نمیده، گفتم یادآوری کرده باشم، کاش فردا در مجلس همکاران اجازه دادند خبری از آنها بگرفتیم پدران‌شان که بیخیالند.»
مهدی چمران نماینده دوره پیش شورای شهر تهران، ادعای فراهم شدن مذاکره در ایام کرونایی با آمریکا را مردود دانسته و می‌گوید: آمریکایی‌ها از قبل هم بدون پیش‌شرط آماده مذاکره بودند. آمریکا می‌خواهد با لفظ مذاکره و نشست پشت میز مذاکره، ایران را به زانو دربیاورد تا به جهانیان بگوید «دیدید ایران را بالاخره پشت میز مذاکره نشاندم».
سایت بی‌بی‌سی فارسی در یادداشتی تحلیلی با عنوان «بحران کرونا و ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری» با اشاره به تأثیرات منفی اقتصادی بحران کرونا بر اقتصاد کشورهای غربی به ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری در غرب اعتراف می‌کند؛ جامعه مصرف‌گرای غربی در مواجه با بحران کرونا، به‌سرعت دچار رویکرد حفظ بقا شد. مردم با رجوع به حافظه تاریخی، مواجه با بحران را تداعی‌کننده دوران قحطی تلقی کردند و برای کاهش یا به تعویق انداختن کمبود و تلاش برای حفظ بقا، شروع به انبار کالاهای اساسی کردند.
«فاکس‌نیوز» شرایط وخیم بی‌خانمان‌ها در امریکا را به «زامبی‌های آخرالزمانی» تشبیه کرد! گفتنی است؛ بر اساس آمار رسمی دولت امریکا، بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت امریکا زیر خط فقر قرار دارند که از کمترین خدمات دولتی محروم اند و تنها تدبیر روزهای کرونایی، اختصاص فضاهای باز شهرها برای جای خواب آنها بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات