صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۵۱۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 23 اردیبهشت

دروغی به وزن ۹ تن طلا/ سفیر کشورمان در کاراکاس با رد ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر انتقال طلا از ونزوئلا به ایران گفت: «ارسال مقدار عنوان‌شده ۹ تن طلا توسط دولت ایران را تکذیب می‌کنم. این یک شایعه بی‌اساس و محصول دام‌های رسانه‌ای بوده و کاملاً نادرست است». حجت‌الله سلطانی سفیر افزود: «اکنون روابط ما به‌ویژه از نظر همکاری تجاری، قوی‌تر از همیشه است. ما در اینجا هستیم که تا جایی که می‌توانیم با مردم ونزوئلا همکاری کنیم. ما از [کشور‌هایی که] تحت تحریم بیگانگان هستند، حمایت می‌کنیم.» گفتنی است؛ در پی اعمال تحریم‌های شکننده آمریکا علیه ونزوئلا و تعطیلی بخش‌هایی از صنایع نفتی این کشور، ایران اقدام به اعزام مهندسین و تجهیزات صنعتی به این کشور نموده است و رسانه‌های غربی مدعی شده‌اند که ایران دستمزد حاصل از این کمک‌ها را با طلا دریافت می‌کند.

تداوم همکاری‌های امنیتی با عراق/ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از همکاری‌های امنیتی این کشور با طرف‌های دیگر سخن گفت. بر اساس این گزارش، وی گفت: «هماهنگی‌های امنیتی عراق با ایران، سوریه و روسیه ادامه دارد». الخفاجی اعلام کرد: «فرماندهی عملیات مشترک عراق از طریق همکاری‌های امنیتی با کشور‌های مذکور، به مبارزه با بقایای عناصر تروریستی می‌پردازد و مواضع آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. در چنین شرایطی، بقایای عناصر تروریستی داعش قادر به گسترش ناامنی در عراق و ضربه به نیرو‌های امنیتی در این کشور نیستند.»

اقتصاد اروپا در گرداب کرونا/ به گزارش ایرنا، کمیسیون اروپا به‌تازگی گزارش پیش‌بینی وضعیت اقتصادی ۲۰۲۰ را منتشر کرده که نشان از کوچک شدن ۷.۷ درصدی اقتصاد منطقه اروپا در سال ۲۰۲۰ است. «پائولو جنیتلونی»، عضو هیئت اقتصادی کمیسیون اروپا نیز در اظهارنظری گفته است: «اروپا در حال تجربه شوک اقتصادی است که از زمان رکود بزرگ در سال ۱۹۳۰ تاکنون، سابقه نداشته است. در این شرایط، هم شدت رکود اقتصادی و هم اقدامات لازم برای بهبود این وضع بسیار سخت و نامساعد خواهد بود.»

بیمه بیکاری را پرداخت کنید/ پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضعیت ابلاغ مصوبات ستاد کرونا برای اجرا، تصریح کرد: «این مصوبات در مورد حمایت و فعالیت‌های اقتصادی ابلاغ نمی‌شود. وضعیت بیمه بیکاری تا الآن تعیین تکلیف نشده است. بیش از ۸۰۰ هزار نفر درخواست بیکاری کرده‌اند، اما تا امروز حتی یک نفر از بیمه بیکاری برخوردار نشده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات