صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۴۳۷

ما ملت امام حسینیم

شهید سلیمانی جمله پرمغزی دارند که به اندازه ده‌ها کتاب انگیزشی که در بازار کتاب یافت می‌شود، اثرگذار است[...]

یادداشت: شهید سلیمانی جمله پرمغزی دارند که به اندازه ده‌ها کتاب انگیزشی که در بازار کتاب یافت می‌شود، اثرگذار است؛ «فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست». همین جمله امسال سرمنشأ فعالیت هیئت‌های عزاداری سراسر کشور در ایام کرونایی قرار گرفت و فرصت‌های به‌یادماندنی از دهه اول محرم به وجود آورد.

گزاره‌های خبری: 1- اگرچه تصاویر و یاد حاج قاسم در فضای هیئت‌های عزاداری امسال حکم‌فرما بود؛ بااین‌حال، هیئت‌ها و مردم عزادار ایران با رعایت موارد بهداشتی، فعالیت‌های خیریه متعددی در کمک‌های مؤمنانه انجام دادند که کم‌سابقه بود. 2- چهارپایه خوانی و حضور بی‌غل‌و‌غش مداحان اهل‌بیت در مقابل منازل خانواده‌های شهدا، محله‌های محروم، بیمارستان‌ها، خیابان‌ها و ورزشگاه‌ها نمود دیگری از جلوه‌های تحولی ماه محرم امسال بود که توانست مداحان و سخنران‌های مطرح کشوری را با شیوه‌های جدیدی از تبلیغ آشنا کند و فرصت‌های جدیدی خلق نماید. 3- بهره‌مندی درست از فضای مجازی و رسانه‌های تصویری، توانست جامعه را با این فرصت آشنا کند که می‌توان با تولید محتوای درست در این فضا، این تهدید را نیز به فرصت تبدیل کرد.

نکته پایانی: حضور مداحان مطرح کشوری در مناطق محروم و در جمع کودکان عاشق اباعبدالله‌الحسین نه‌تنها بهترین پاسخ عملی و علمی به خبرسازی‌های رسانه‌های بیگانه در مورد مسائل مالی هیئت‌ها و مداحان بود، بلکه این تحول را ایجاد کرد که یک مداح به جای مداحی سالانه در یک محله و با یک جمع محدود، این فرصت را برای سایر مردم هم ایجاد تا از منبر و روضه‌های خوب بهره‌مند شوند. در این دهه محرم ملت ما به‌واقع به جهانیان نشان دادند که ملت امام حسین علیه‌السلام هستند و در یک بحران هزارها فرصت برای تحول معنوی در هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین‌(ع) که سال‌ها به یک شکل برگزار می‌شد، ایجاد کرد. ان‌شاءالله این مراسم‌ها تا پایان اربعین و صفر مراحل تکامل خود را سریع‌تر و بهتر خواهد پیمود. (نویسنده: فرهاد مهدوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات