صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۴۸۷۵

تقلب رسمی در انتخابات آمریکا! 

به عبارت بهتر، مهم ترین نهاد قانونی و حقوقی در آمریکا، به بستر و محفلی برای کشمکش سیاسی میان دو حزب سنتی این کشور تبدیل شده است!
ماجرای مرگ " گینز برگ" قاضی دیوان عالی آمریکا، مولد بحرانهای تازه ای در این کشور بوده است.  این قاضی دیوان عالی ایالات متحده روز جمعه ۱۸ سپتامبر در سن ۸۷ سالگی درگذشت. اهمیت ماجرا، مربوط به اهمیت جایگاه این فرد در معادلات حقوقی و سیاسی آمریکاست. دیوان عالی آمریکا، اصلی ترین مرجع شکایات نهایی انتخاباتی در این کشور محسوب می شود. این دیوان، اکنون در کنترل جمهوریخواهان قرار دارد و قرار است در ادامه نیز شاهد تشدید این وضعیت باشیم. 
نگاهی به ساختار این مجموعه( دیوان عالی آمریکا) ، به وضوح بیانگر نگرانی هایی است که در خصوص بروز تقلب نظام مند و رسمی در انتخابات آمریکا وجود دارد.  دیوان عالی آمریکا متشکل از ۹ قاضی است و دونالد ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید دو قاضی محافظه‌کار را برای این مقام منصوب کرده؛ چنانچه او موفق به انتصاب سومین قاضی برای این مقام بشود آنگاه در مجموع ۶ قاضی محافظه‌کار در مقابل ۳ قاضی دموکرات در بالاترین نهاد قضایی آمریکا حضور خواهند یافت که اتفاقی کم‌سابقه در تاریخ این کشور است.در این صورت، جمهوریخواهان قدرت مانور بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر( آبان ماه ) پیدا خواهند کرد.
ترامپ اصرار دارد که جانشین "گینزبرگ" هر چه سریع تر انتخاب شود! صورت مسئله بسیار شفاف است! اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بر اساس شمارش آرای ایالتی به رقیب خود بایدن ببازد اما شکست در انتخابات را نپذیرد، دیوان عالی آمریکا می تواند به راحتی نظر رئیس جمهور این کشور را تایید کند! در این صورت، حتی اگر دموکراتها و بایدن واقعا نیز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده باشند، باید نظر دیوان عالی این کشور را بپذیرند! به عبارت بهتر، مهم ترین نهاد قانونی و حقوقی در آمریکا، به بستر و محفلی برای کشمکش سیاسی میان دو حزب سنتی این کشور تبدیل شده است!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات