تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۵۳۵۱
گزارش سفر رئیس مجلس به استان سیستان و بلوچستان

آموزش؛ مهم ترین و اساسی ترین اولویت مجلس در سیستان و بلوچستان

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 21مهرماه در دومین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان آمد و در این سفر که رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز وی را همراهی می‌کنند، بازدید از مناطق محروم و پروژه‌‌های نیمه تمام استان جزو نخستین برنامه‌های رئیس مجلس در بدو ورود به استان بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به چابهار در جمع خبرنگاران سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیرو  نظارت میدانی که در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد، دومین سفر استانی را به سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.

وی با اشاره به بررسی های ستادی قبل از سفر اضافه کرد: هر سفری که انجام دهیم یک ماه قبل از آن موضوع ها به طور کامل بررسی می شود، کمیسیون های مربوطه در مجلس با استاندار و مجمع نمایندگان استان و نیروهای مردمی و جهادی که مخصوصا در سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند، نشست هایی را برگزار می کنند.

قالیباف افزود: همچنین بر اساس گزارشی که از دیوان محاسبات درباره پیشرفت پروژه ها و گزارشی که از سازمان بازرسی کل کشور دریافت می کنیم و دیگر اطلاعات دقیقی که قبل از سفر می گیریم و بررسی های میدانی که در حین سفر انجام می شود، در پایان نشست جمع بندی در مرکز سیستان و بلوچستان با مدیران استانی و مجمع نمایندگان و روسای کمیسیون ها از جمله عمران، صنعت، کشاورزی که در این سفر همراهی می کنند، برگزار می شود.

وی با بیان این که در این برنامه تصمیماتی گرفته می شود که در پورتال مجلس قرار می گیرد و در ادامه پیگیری ها را به صورت نوبه ای در تهران انجام می دهیم، ابراز امیدواری کرد: این سفر بتواند تحرک بیشتری را به پروژه های در دست اقدام و نیمه تمامی سیستان و بلوچستان بدهد، به خصوص با پیش بینی سال 1400 امیدواریم به این استانی که ظاهر محرومیت دارد، ولی از ظرفیت های بزرگ برخوردار است، تحولی بزرگ ببخشیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: سیستان و بلوچستان در حقیقت گنج پنهانی است، به خصوص در حوزه ترانزیت، شیلات، صنعت، گردشگری و کشاورزی ظرفیت های بسیار خوب و نیروهای با استعدادی دارد.
 

بر اساس این گزارش، محمد باقر قالیباف به همراه رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در محل احداث شهر فرودگاهی چابهار حاضر شد و با توضیحات مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار گرفت.ٰ

رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین مقصد نظارت میدانی و بلافاصله بعد از ورود به استان، به منطقۀ محروم میرآباد در حاشیۀ بندر چابهار رفت.و بعد از بازدید از این منطقه با بالگرد راهی بریس شد تا مشکلات جامعه صیادی را بی واسطه از زبان صیادان بشنود، اما متاسفانه به دلیل بدی آب و هوا امکان فرود بالگردمهیا نشد و لاجرم با همان بالگرد راهی سراوان شد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت میدانی در سیستان و بلوچستان، در بازدید از بازارچه مرزی کوهک سراوان و پس از شنیدن مشکلات این بازارچه از زبان تجار و مردم محلی گفت: بازارچه مرزی کوهک تا اول تابستان سال آینده رسمی می شود و با افزایش نیرو و تجهیزات روند واردات و صادرات از این بازارچه تسریع و تسهیل می شود.

وی در مدرسه نمونه شهید مطهری سراوان و گفت و گو با دانش آموزان این مدرسه که با وجود مشکلات فراوان، رتبه‌های خوب دانش‌آموزان مستعد آن در کنکور سراسری هر ساله خبرساز می شود بیان کرد: آموزش مهم ترین و اساسی ترین اولویت ما در این منطقه است.

گفتنی است؛ رئیس مجلس در سفر به سراوان از بیمارستان 200 تختخوابی ایرانمهر این شهرستان نیز بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت میدانی خود در سیستان و بلوچستان، در ایرانشهر حضور یافت و  با حضور در کارخانۀ بافت بلوچ که با پیگیری رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده است، از نزدیک در جریان روند راه‌اندازی این کارخانه به عنوان یکی از دستاوردهای اصیل و بومی منطقه قرار گرفت و بی‌واسطه با کارگران گفت و گو کرد و در جریان مسائل کاری آنان قرار گرفت.

رئیس مجلس در بازدید از این کارخانه گفت: سیستان و بلوچستان در اولویت بازدیدهای ما قرار گرفت تا برای برای جبران عقب ماندگی هایی که در شاخص های مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاهی، سلامت، صنعت و حمل و نقل وجود دارد و توسعه این شاخص ها اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: این استان ظرفیت های زیادی بسیار بالایی دارد و مورد توجه ویژه برنامه ریزی های کلان کشور، از سواحل مکران گرفته تا مصوباتی که در حوزه مرکزی و تصمیم های استانی است.

این مقام مسئول بیان کرد: برای من جالب بود که کارخانه بافت بلوچ که مورد تاکید ویژه رهبر انقلاب بوده، با امکانات موجود راه اندازی شد، این کارخانه هم تکولوژی مناسبی است و هم امید را به شرق کشور هدیه داده است. 

وی با بیان این که مشکلات این کارخانه توسط صاحب نظران حوزه صنایع بررسی می شود، افزود:   راه اندازی بخش بافندگی کارخانه بافت بلوچ در برنامه های دولت هم است که با هم افزایی هم کمک می کنیم که این حوزه راه بیفتد که هم در تولید و مصرف داخلی و هم صادرات تاثیرگذار است. 
قالیباف خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری در این کارخانه فرصت فراهم است، اما در هر صورت توسط سرمایه گذاران یا از سوی دولت در این رابطه اقدام و در این باره در نشست جمع بندی سفر  تصمیم گیری می شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات