صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۸۴۷۱
سخنگوی کمیسون انرژی مجلس:

چند روز تا پایان مهلت تمام نظارت های فراپادمانی

این موضوع یکی از بندهای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها است که دولت موظف به اجرای آن بود که در حال حاضر اجرا می شود.
مالک شریعتی با اشاره به غنی سازی 20 درصد اورانیوم گفت: اگر کشورهای 1+4 و آمریکا به تعهدات خود بر اساس آنچه مصوبه مجلس و قانون است، عمل کنند،می توانیم به شرایط قبل برگردیم، و الا از هفته آینده تمام نظارت های فراتر از پادمان و ان پی تی  به طور کلی متوقف می شود.

زهرا ظهروند- خبرنگار/ مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص غنی سازی 20 درصد اورانیوم گفت: غنی سازی اورانیوم بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل می شود که این  مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده بوده و به دولت ابلاغ شده بود، بنابراین این موضوع یکی از بندهای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها است که دولت موظف به اجرای آن بود که در حال حاضر اجرا می شود.
 
 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: دولت باید گزارش اجرای این برنامه را به کمیسیون انرژی که به عنوان کمیسیون تخصصی صنعت هسته ای است، ارائه دهد و گزارش بندهای مربوط به نظارت ها را نیز باید به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد و مجلس اجرای درست قانون را تایید کند.

مالک شریعتی تصریح کرد: اگر کشورهای 1+4 و آمریکا به تعهدات خود بر اساس آنچه مصوبه مجلس و قانون است، عمل کنند و مجلس نیز عمل آنها نسبت به قانون را تایید کند، می توانیم به شرایط قبل برگردیم، والا از حدود 8 روز آینده تمام نظارت های فراتر از پادمان و ان تی پی به طور کلی متوقف می شود.

وی با اشاره به نگرانی کشورهای طرف تعهد از این اقدام ایران اظهار کرد: آنها همیشه از پیشرفت ایران نگران بوده و هستند و اینکه موضع فعال در اختیار ایران باشد، موجب نگرانی آنها می شود و طبیعی است که مدتی ایران موضع فعال نداشته و الان در این موضع فعال قرار دارد که موجب نگرانی آنها شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هنوز هیچ گزارشی از این اقدام به مجلس ارائه نشده است، گفت: کمیسیون پیگیر این مسئله است و طبق متن قانون، گزارش در زمان مقتضی به کمیسون ارائه خواهد شد. مجلس، دولت و حتی کشورهای طرف تعهد ایران باید بدانند آنچه که حرف اول و آخر را می زند، قانون است و قانون جمهوری اسلامی ایران باید رعایت شود و مجلس نیز بر این موضوع پافشاری خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات