صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۵  ، 
کد خبر : ۷۸۲۶۹
سایت حامی خاتمی در نامه‌ای خطاب به کرباسچی:

کرباسچی و عباس عبدی کشتی اصلاحات را سوراخ می‌کنند


بصیرت: پس از پذیرش ریاست ستاد کروبی سایت حامیان خاتمی با نام "پویش دعوت از خاتمی " با انتشار نامه‌ای آورده است: غلامحسین کرباسچی و عباس عبدی مشکلات شخصی را بر منافع ملی مقدم می‌دارند و به سوراخ کردن کشتی اصلاحات مشغولند.
به گزارش بصیرت به نقل از فارس، سایت حامیان خاتمی با نام پویش دعوت ار خاتمی نامه‌ انتقاد آمیزی را خطاب به غلامحسین کرباسچی منتشر کرده است و وی را به تناقض‌گویی در سخنان و رفتارهایش و سوراخ کردن کشتی اصلاحات متهم کرده است.
*کرباسچی عنوان عنصری پرتناقض را یدک می‌کشد
این سایت حامی خاتمی در نامه خود خطاب به کرباسچی آورده است: غلامحسین کرباسچی، مدیری که می‌توانست با بهره جستن از توانایی فراوان خود به مهره‌ای برجسته در حاکمیت معاصر ایران تبدیل شود، هم‌اکنون عنوان عنصری پرتناقض را یدک می‌کشد.
این سایت در ادامه با بیان اینکه برخی از تناقض‌های بیانی و رفتاری شما را می‌توان بیان نمود، اما در اینکه پاسخی مناسب و مستدل برای آن داشته باشید عمیقا در شک و تردید هستیم می‌افزاید: خاتمی شبی به یمن یلدای کهن دستی به تفأل دیوان خواجه‌ گرانقدر شیراز زد و غزل برآمده از آن موجبات خشم شما را فراهم آورد، چگونه می‌توان توجیه کرد که تفأل به دیوان حافظ در شب یلدا به رسم دیرین ایرانیان نقض سیاست‌ورزی مدرن است و تفحص در همان کتاب ارزشمند ادبیات و فرهنگ ایران زمینه برای تخریب سید که گویی به رسالت شخصی شما و تیم روزنامه‌نگاری همراهتان بدل گشته است، عین سیاست‌ورزی مدرن است؟
*قبای امیرکبیر بزرگ، بر قامت کرباسچی دوختنی نیست
این سایت در ادامه نامه خود خطاب به کرباسچی آورده است: چگونه می‌توان در کنگره‌ جوانان حزبی، لب به تمجید و ستایش تحزب شیخ گشود و ابتدایی‌ترین اصل تحزب و میوه‌ آن یعنی مردم‌سالاری که تمکین به رای اکثریت است را نادیده گرفت و از آن سرباز زد و به مصوبه حزب خود مبنی بر حمایت از خاتمی پایبند نبود و درست عکس آن عمل کرد؟ خاتمی بر خلاف میل خویش به خرد جمعی اصلاح‌طلبان و احزاب کانونی اصلاح‌طلب و مشاورانش احترام گذاشت و به میدان آمد، اما دبیرکل یک حزب بر خلاف مصوبه شورای مرکزی در ستاد نامزد دیگری فعال می‌شود؛ کدام به اقتضائات سیاست‌ورزی مدرن پایبندترند؟
سایت حامی خاتمی در این نامه کرباسچی را به تخریب خاتمی و دفاع از کروبی در مقابل تخریب کنندگان مهتم می‌کند و می‌آورد: چگونه می‌توان از تخریب شخصیت شیخ برجسته‌ نظام ابراز نگرانی کرد و در مقابل آن هشدار داد ولی از سوی دیگر خود پرچمدار تخریب و هجمه به روحانی دیگری شد که حقی عظیم به گردن اصلاحات دارد؟ مگر نه اینکه خاتمی سرمایه‌ای برای همین جنبش مردمی است؟ کدامین انتقاد و فریاد متوجه ماکیاولیست‌ها است هنگامی که امثال غلامحسین کرباسچی و عباس عبدی مشکلات شخصی را بر منافع ملی مقدم می‌دارند و به سوراخ کردن کشتی اصلاحات همت گمارده‌اند و آب به آسیاب قدرت‌طلبان می‌ریزند؟
این سایت در ادامه نامه شدید‌الحن خود خطاب به کرباسچی ادامه می‌دهد: در عصر حاضر و سیاست‌ورزی مدرن، دموکراسی فاقد تحزب بی‌معنی است و عمل سیاسی مثبت، بدون عضویت در حزب، ابتر و بیهوده است و سیاست‌ورزی خارج از حزب اگر کان لم یکن نباشد، اثری ناپایدار خواهد بود، از این روی معتقدم که حرف و عمل عمادالدین باقی و عباس عبدی کم‌اثر است و حتی تخریب آگاهانه یا ناآگاهانه از سوی آنها خللی در تصمیم‌گیری مردم وارد نخواهد آورد، اما غلامحسین کرباسچی با آنان هم‌داستان نیست، وظیفه‌ او سنگین است و خطیر هنگامی که عضو یک حزب و یک مدیر اجرایی توانمند است.
سایت حامی خاتمی در این نامه با اشاره به دلیل عدم خطاب کرباسچی به عنوان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی می‌افزاید: اگر در ابتدای این گلایه‌نامه، شما را دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خطاب نکردم دلگیر نشوید و بر من خرده نگیرید چرا که کردار سیاسی‌تان با گذشت زمان نشان داد که قبای امیرکبیر بزرگ بر قامت شما دوختنی نیست.
*کرباسچی روند تصمیم‌گیری جمعی در حزب کارگزاران را برهم زده است
دبیرکل یک حزب، مدیری سیاسی است اما شما اثبات نمودید که "سیاست‌ورز مدرن " نیستید و حتی در قامت دبیرکلی حزب به مصوبات آن پایبند نمی‌مانید و دبیرکل یک حزب به بدیهیات تحزب بی‌توجه نیست و شما هستید، دبیرکل یک حزب مرجع و راهبر خرد جمعی و حرکت گروهی حزب است و شما خود برهم زننده‌ روند تصمیم‌گیری جمعی در کارگزاران سازندگی هستید که نه‌تنها دبیرکلی که عضویت شما را به زیر نشان پرسش خواهد کشید.
این نامه همچنین با بیان اینکه ما، شما و همه‌ اهالی اصلاح باید حامی اصلاحات و مدافع آن باشیم می‌افزاید: امید می‌رود که مودت شما با شیخ صرفا از روی حب او و نه نامهربانی با سید باشد، خصومت و عطوفت شخصی هیچ یک از ما در برابر منافع مردم و آینده‌ ایران عزیز ارزشی ندارد و این اصلی است که اگر سرلوحه‌ عمل شخصیت‌های سیاسی ما قرار می‌گرفت، سیاست‌بازی جایگزین سیاست‌ورزی نمی‌شد و بوی قدرت آنچنانشان مست نمی‌نمود که دامنشان از دست برود.
*راه کرباسچی به کعبه و به ترکستان ختم نمی‌شود
در پایان این نامه با بیان اینکه ما در آن جایگاه نیستم که در مقام ناصح برآییم ادامه می‌دهد: به عنوان یکی از صدها هزار حامی خاتمی و اصلاحات و دوستدارانتان، متواضعانه شما را به ترک شیوه‌ حالیه دعوت می‌کنم و یادآور می‌شوم طریقی که طی می‌کنید به کعبه ختم نخواهد شد و دریغا که راهی به ترکستان هم نیست و این چنین شتابان به سوی ناکجاآبادی به پیش می‌روید که برخی با سرافکندگی در انتهای آن ایستاده‌اند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات