صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۷۰۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 5 تیر

«محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره خط اعتباری تخصیص داده شده برای ساماندهی مؤسسات مالی غیرمجاز اعلام کرد: «این مؤسسه‌ها حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کردند و دولت ناچار شد برای جبران تعهدات و خسارت‌های وارد شده این مبالغ را پرداخت کند.» گفتنی است، با تقسیم ۳۶ هزار میلیارد تومان بر تعداد جمعیت ایران به این نتیجه خواهیم رسید که هر ایرانی بابت بدهی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز ۴۵۰ هزار تومان پرداخت کرده است.
«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه «شرق» گفت: «انتخابِ آقای نجفی به ‌عنوان شهردار تهران ناشی از یک نوع کج‌فهمی یا بدفهمی در تطبیق عمل سیاسی و راهبرد سیاسی بود... در این انتخابات گفتند چون ما رأی گرفته‌ایم، هرکسی را می‌خواهیم باید بیاوریم، حتی چشم باز نکردند تا نقاط ضعف و کاستی‌های آن را ارزیابی کنند و چشم‌بسته ۲۱ رأی دادند و حاضر نشدند مسائل موجود را بررسی کنند تا مبادا متهم به ضعف و ناکارآمدی شوند.»
«عطاءالله مهاجرانی» وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیتی نوشت: «پریشانی ترامپ؟! ١ـ خروج از برجام و همزمان انتقاد از ایران که چرا به برجام پایبند نیست؛ ٢ـ اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی دولتی و اکنون تحریم فرماندهان سپاه؛ ٣ـ اعلام و پافشاری بر مذاکره بدون قید و شرط، اکنون تحریم ظریف. روانشناسان دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند؛ پریشان حال است.»
«محمد نهاوندیان» معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: ایران آرام آرام در حال خروج از دوره نوسانات اقتصادی است و برآوردهای کارشناسی در همه بخش‌ها به ویژه کشاورزی، گردشگری و صنعت نوید بهبود وضعیت و تراز مثبت را برای کشور می‌دهد.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم و تأکید کرد: «تحریم‌های منظم و تحریم‌های بسیار شخصی که دولت دونالد ترامپ علیه رهبر ایران اعمال کرده، بسیار نگران‌کننده هستند و حاوی این علامتند که متأسفانه وضعیت به سمت سناریوی بسیار بدی در حال توسعه است.»
«جان یارموت» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال ایران گفت: «آدم کم‌عقل؛ سومین خط توافق هسته‌ای؛ ایران این امر (دست نیافتن ایران به سلاح هسته‌ای) را تضمین کرده است. شاید قبل از اینکه این توافق را پاره می‌کردی، باید آن را می‌خواندی.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات