صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۴۱

از دوگانه دروغین فساد تا انتخابات خطرناک برای اصلاح‌طلبان

1ـ صهیونیست‌ها نتیجه ترور اعضای مقاومت را خواهند دید
جنبش «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر آغازگر درگیری شود، پایان‌دهنده آن نخواهد بود. همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که به زودی به کارنامه «نتانیاهو» نخست‌وزیر بی‌ملاحظه رژیم صهیونیستی که برای صهیونیست‌ها فقط جنگ و ویرانی به بار آورده، شکست دیگری اضافه خواهد شد و دشمن صهیونیستی مسئولیت کامل پیامدهای ترور فرمانده مقاومت را بر عهده خواهد داشت. سرایا القدس تأکید کرد: «هرگز اجازه نخواهیم داد که سیاست‌های ترور بار دیگر بازگردد و دشمن نتیجه ترور رهبران و اعضای مقاومت را خواهد دید.» گفتنی است وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز سه‌شنبه در توئیتی اذعان کرد در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطینی، یک میلیون اسرائیلی در پناهگاه هستند.


2ـ دوگانه دروغین فساد یا پذیرش FATF
روزنامه همشهری در یادداشتی به قلم «فریدون مجلسی» نوشت: «یک پایه مهم مسئله فساد در کشور، سیاست خارجی و عرصه بین‌المللی است. وقتی با نظام بین‌الملل در تنش هستیم، با نهادهای مالی جهانی مثل FATF همکاری نمی‌کنیم و از تجارت و خدمات بانکی بین‌المللی محروم هستیم، نتیجه، همین اختلاس‌ها و محروم شدن از درآمدهای ملی مثل فروش نفت، صادرات محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای صادراتی می‌شود.» جریان خاص که با ساختن دوگانه معیشت و پذیرش FATF به هدف خود نرسیده است، حالا به دنبال ساختن دوگانه دیگری تحت عنوان فساد یا پذیرشFATF است تا شاید بتواند با ایجاد موج تبلیغی، مراجع تصمیم‌گیر را برای پذیرش الحاق به این کنوانسیون تحت فشار قرار دهد.


3ـ بگومگو‌ها و حاشیه‌سازی‌ها برای ایجاد یأس است
«آیت‌الله جنتی» در همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی گفت: «انتخابات بسیار مهم است و شما ناظران انتخابات هستید. در این انتخابات بسیاری از شرکت‌کنندگان، افراد باصداقت و سالمی هستند که دروغ نمی‌گویند، وعده پوچ نمی‌دهند و رأی نمی‌خرند؛ اما متأسفانه افرادی هم وجود دارند که این حدود را رعایت نمی‌کنند و قانون را زیر پا می‌گذارند.» دبیر شورای نگهبان یکی از عوامل ایجاد یأس در جامعه را بگومگو‌ها و حاشیه‌سازی‌ها دانست و گفت: «البته ملت هوشیار است و این تاکتیک که در آستانه انتخابات، عده‌ای با سروصدا و هیاهو بخواهند حواس مردم را از مسائل اصلی پرت کنند، جواب نمی‌دهد.»


4ـ شرایط انتخابات تهران برای اصلاح‌طلبان خطرناک است
«عبدالله ناصری» عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان، در مصاحبه‌ای با اشاره به انتخابات اسفندماه گفته است: «بنده معتقدم اگر افرادی مانند آقای «موسوی‌لاری»، «معین»، «مرعشی» و «خانم مولاوردی» وارد عرصه انتخابات شوند، گزینه‌های مناسبی برای اجماع اصلاح‌طلبان خواهند بود.» او درباره عارف نیز تصریح می‌کند: «با توجه به کاراکتر فردی آقای عارف نمی‌توان شرایط رهبری اصلاح‌طلبان در مجلس را برای ایشان متصور بود... اگر آقای عارف از شهر یزد برای مجلس کاندیدا شوند، احتمال حضور ایشان در مجلس بسیار بالاست. با وجود این شرایط تهران برای اصلاح‌طلبان بسیار پرریسک خواهد بود.»


5ـ حمایت رسانه اصلاح‌طلب از کودتای آمریکایی!
در شرایطی که «اوو مورالس» رهبر بومیان بولیوی در رقابت با «کارلوس مسا» کاندیدای غربگرا، با اختلافی بیش از ۱۰ درصد و با کسب بیش از ۴۶ درصد آرا در مرحله اول انتخابات پیروز شد، رسانه‌های همسو با آمریکا در این کشور، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را به اغتشاش کشاندند. در ادامه، پروژه کودتا کلید خورد و آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه خواستار استعفای مقامات بولیوی شد. روزنامه کارگزاران‌ در گزارشی با عنوان «عاقبت پوپولیست» نوشت: «با قطع حمایت ژنرال‌ها از مورالس و استعفای رئیس‌جمهور بولیوی، یکی دیگر از سران پوپولیسم در آمریکای لاتین به پایان راه رسید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات