صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۹۳

تحریم اروپا توسط ترامپ

ظرف مدت دو ماه شناسایی می شوند. پس از آن نیز ایالات متحده نهایتا یک ماه به آنها فرصت می دهد تا مشارکت خود را در این پروژه متوقف کنند. در صورت استنکاف افراد و شرکتها، ویزای آمریکا به آنها تعلق نمی گیرد و حتی اموالشان در ایالات متحده بلوکه خواهد شد! 
امضای قانون تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه پروژه "نورد استریم 2"، منجر به خشم مقامات اروپایی شده است. در قالب این پروژه 11 میلیارد دلاری، گاز روسیه از طریق خط لوله ای 1225 کیلومتری به آلمان ( اروپا) منتقل می شود. مطابق قانونی که کنگره آمریکا مصوب کرده و به امضای ترامپ رسیده است، همه شرکتها و افرادی که در ساخت و تکمیل این پروژه دخیل هستند، ظرف مدت دو ماه شناسایی می شوند. پس از آن نیز ایالات متحده نهایتا یک ماه به آنها فرصت می دهد تا مشارکت خود را در این پروژه متوقف کنند. در صورت استنکاف افراد و شرکتها، ویزای آمریکا به آنها تعلق نمی گیرد و حتی اموالشان در ایالات متحده بلوکه خواهد شد! 
مقامات آلمانی و در راس آنها آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور، چنین اقدامی از سوی ایالات متحده را به شدت محکوم کرده و آن را دخالت علنی در مناسبات اروپا و دیگران دانسته اند. مقامات روسی نیز به عنوان طرف دیگر پروژه، به واشنگتن هشدار داده اند که تحریمهای این کشور را با اقدامی متقابل تلافی خواهند کرد.نکته حائز اهمیت اینکه تحریمهای وضع شده از سوی آمریکا، به تصویب اکثریت کنگره رسیده است. به عبارت بهتر، هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در کنگره از این قانون حمایت کرده و به ترامپ اختیار ویژه ای برای مواجهه با ساخت و تکمیل خط لوله گازی میان روسیه و آلمان داه اند. این مسئله به خودی خود نشان می دهد که هر دو حزب سنتی آمریکا، در صدد محدودسازی و مدیریت مناسبات اتحادیه اروپا و روسیه بر آمده اند. 
تعیین تکلیف ایالات متحده آمریکا برای بازیگران اروپایی( در رابطه با روسیه)، معلول  بازی ننگین اروپاییان در زمین ایالات متحده و پیروی آنها از سیاستها و تصمیمات کاخ سفید است. آنگلا مرکل، امانوئل مکرون و دیگر مقامات ارشد اروپایی، خود در ایجاد وضعیت فعلی و زمینه سازی برای مداخله مستقیم آمریکا در امور داخلی خود مقصر قلمداد می شوند. بدیهی است که در چنین شرایطی خشم و عصبانیت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دیگر اروپاییان، بیش از انکه معلول تصمیم یکجانبه و غیر قابل توجیه ترامپ باشد، معطوف به خطای راهبردی اروپاییان در گره زدن خود به ایالات متحده آمریکاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات