صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۵۳

پیگیری رد صلاحیت‌ها از سه قوه

پیگیری رد صلاحیت‌ها از سه قوه

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از رایزنی رئیس این شورا با شورای نگهبان، سران دو قوه مقننه و قضائیه و همچنین رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای موضوع صلاحیت داوطلبان اصلاح‌طلب خبر داد. احمد شریف اظهار داشت: «آقای عارف درباره رد صلاحیت چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، به نمایندگی از شورای عالی اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید وارد رایزنی شده تا بتوان برای انتخابات ۲ اسفند کاری صورت داد؛ چراکه با این شرایط قادر به ارائه لیست انتخاباتی نیستیم.»

اظهار نظر بر اساس اطلاعات غلط

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره اینکه شورای نگهبان برخی نمایندگان را به دلیل حمایت از برجام و یا دولت رد صلاحیت کرده است، در توئیتر خود نوشت: «اگر ادعای رد صلاحیت یکی از نمایندگان به دلیل حمایت از دولت یا برجام درست بود، او در همان دور قبل که برجام به تصویب مجلس رسید، رد صلاحیت می‌شد! شاید همین اطلاعات غلط مبنای اظهارات برخی مقامات محترم در روزهای گذشته قرار گرفته است.»

هزینه‌های مالی نامزدها شفاف می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مصوب کردند باید هویت افراد کمک‌کننده به نامزدهای انتخابات شفاف باشد. برای تصویب ماده 4 این لایحه، از 218 نماینده حاضر در پارلمان 113 نماینده رأی موافق و 46 نماینده نیز رأی مخالف دادند، ضمن اینکه 7 رأی نیز ممتنع بود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات