صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۲۳۶۴۳

اخبار کوتاه دوشنبه 30 تیر

 گوشه‌ای از توان صنعتی سپاه/ سرهنگ طالبی، مدیرعامل موسسه شهید زین‌الدین نیروی زمینی سپاه خبر از توان ساخت خودروهای زرهی توسط این موسسه داد و افزود: «در حوزه ساخت قطعات مجبوریم به سمت ساخت برخی قطعات پرمصرف برویم. ما حدود ۵۰۰۰ نوع قطعه را بومی‌سازی کرده‌ایم و این وابستگی ما به خارج را کاهش داده است. بخشی از ظرفیت را به سمت موضوعات صنعتی بردیم که ممکن است در کشور بر زمین مانده باشد. جرثقیل حمل شناور، تجهیز بسیار خاصی است که فناوری تولید آن در اختیار چند کشور معدود اروپایی است. با توجه به نیاز کشور و بنا به سفارش، به این سمت رفتیم و موفق شدیم با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان یک جرثقیل حمل شناور با ظرفیت ۳۰۰ تن را طراحی و تولید کنیم.»

 پرونده شهدای مقاومت در عراق/ شورای عالی قضایی عراق درباره مراحل پرونده ترور شهدای مقاومت طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحقیقات در خصوص حادثه فرودگاه بغداد از لحظات ابتدایی بر این پایه که این جنایت در خاک عراق رخ داده و بخشی از قربانیان، عراقی هستند، آغاز شد. تحقیقات طبق قانون محاکمات جزایی عراق و با مراعات همه جوانب و بررسی محل حادثه در حال انجام است. سخنان نماینده قانونی سفارت جمهوری اسلامی ایران ازآنجایی‌که تعدادی از قربانیان ایرانی بودند نیز شنیده شد. از وزارت خارجه و دبیرخانه شورای وزیران نیز درخواست ارائه اطلاعات مربوط به این ترور شده است و تحقیقات طبق قوانین قضایی عراق ادامه دارد.»

 هدیه کادو‌پیچ منافقین به همسر شهید!/ همسر شهید اسماعیل محمدی می‌گوید: «به خاطر تهدید‌هایی که از سوی منافقین می‌شدیم، به خانه پدرشوهرم رفتم؛ آن‌ها (مجاهدین خلق) انگشتان اسماعیل را یک‌به‌یک می‌سوزاندند و به‌صورت کادو‌پیچ شده، برای ما می‌فرستادن!» منافقین در دهه 60 بیش از 8 هزار نفر از مردم کشورمان را ترور کردند و دل‌های زیادی را همچون خانواده شهید محمدی داغدار کردند. اکنون بقایای فسیل‌شده این گروهک، انتظار دارند که ملت ایران پشت آن‌ها باشند و به دروغ‌پراکنی آن‌ها توجه کنند.

 ۲۶ نفر نیمی از ثروت جهان را در اختیار دارند/ گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: «نصف ثروت‌های جهان تنها در اختیار ۲۶ نفر است. بخش عمده‌ای از مردم جهان در نابرابری به سر می‌برند. نابرابری مشخصه دوران ماست؛ ۷۰ درصد از مردم جهان تحت شرایط نابرابری در درآمد و ثروت به سر می‌برند.»

 احکام سیاسی (سؤال 2): تحلیل‌هایی که موجب تضعیف اراده جامعه در تبعیت احکام حکومتی ولی‌فقیه‌ می‌شود و یا باعث تضعیف امید در جامعه‌ و القای اضطراب و نگرانی در افکار عمومی گردد، چه حکمی دارد؟ پاسخ: این نوع تحلیل که این‌چنین مفاسدی را به دنبال داشته باشد، جایز نیست و باید ترک شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات