صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۹۲۰

چه کسانی موقع انفجار بیروت لبخند زدند؟!

چگونه حزب الله می‌تواند در ساقط شدن دولت حسن دیاب نقش داشته باشد در حالی که این فرد توسط ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی و سعودی متهم شده که "رئیس دولت حزب‌الله" است؟

چه کسانی موقع انفجار بیروت لبخند زدند؟!

اگر ما اظهارات مهمانان همیشگی شبکه‌های ماهواره‌ایِ تحت حمایت شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس را، که ماهیت طایفه‌گری دارد، و نیز کینه این مهمانِ هیجان‌زده با دلار‌های نفتی علیه مقاومت را نادیده بگیریم، و این موضوع را به صورت کلی بررسی کنیم به این امید که دستگاه‌های ذی‌ربط لبنان جزئیات این حادثه فاجعه‌آمیز را مشخص کنند، منطق حکم می‌کند که منتظر نتایج تحقیقات بمانیم و همچون این مهمانان تطمیع‌شده نتیجه‌گیری نکنیم. لذا، برای این‌که میدان را به نفع این صدا‌های شوم ترک نکنیم، این موضوع را بدون ورود به جزئیاتش بررسی می‌کنیم تا مشخص شود چه کسی هنگام سوختن بیروت لبخند می‌زد.

نخست اینکه قبل از هر چیزی باید بگوییم که شواهدی دال بر تعمدی بودن این انفجار تاکنون وجود ندارد، همچنان‌که دلیلی وجود ندارد که این حادثه اتفاقی بود. اگر فرض کنیم که "اظهارات این مهمانان فتنه‌انگیز مبنی بر این‌که این حادثه تعمدی بود" درست باشد، استفاده‌کننده از این انفجار در شرایط کنونی لبنان کدام طرف است؟

اگر این انفجار را در چارچوب تحولات کلی لبنان بررسی کنیم و این موضوع را در نظر بگیریم که ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و سعودی و نوچه‌های‌شان در داخل لبنان که از زمان ورود "دونالد ترامپ" به کاخ سفید، تمام تسلیحات ممنوعه را برای خلع سلاح کردن حزب‌الله استفاده می‌کند، دیگر جنگ طایفه‌ای و داخلی و گرسنه کردن ملت لبنان و ایجاد فتنه در این کشور را خط قرمز در نزد آمریکایِ ترامپ و عربستانِ "محمد بن سلمان" نیست. از این‌رو، این انفجار در چارچوب محاصره‌ای اتفاق افتاد که آمریکا علیه سوریه و لبنان تحمیل کرده است. همچنین این انفجار در چارچوب تلا‌ش‌های این ائتلاف شر برای ساقط کردن دولت "حسان دیاب" اتفاق افتاد. افزون بر این، این حادثه خونین به عنوان طناب نجاتی برای رژیم اسرائیل شده که از زمان جنایتش در به شهادت رساندن "علی محسن" در جریان حمله به حومه دمشق، از نظر نظامی، سیاسی و اجتماعی دچار فرسایش شده است. با در نظر گرفتن این فرضیه، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی‌اش را که قرار بود امروز- چهارشنبه- انجام شود و قطعا در آن به نحوه پاسخ به این جنایت صهیونیست‌ها می‌پرداخت، به تاخیر انداخته است.

موضوع قابل توجه این است که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که این انفجار اتفاقی بود و به دلیل سهل‌انگاری و سوء‌مدیریت رخ داده است. این انفجار یا به دلیل اتصال برق یا به دلیل جوشکاری درب انبار یکی از انبار‌ها بوده است که جرقه جوشکاری به ترقه‌های موجود در انبار رسیده و در مرحله بعد منجر به انفجار ماده نیترات آمونیاک شده است. در حالی‌که ستون ائتلاف سه‌گانه و شرّ در داخل لبنان و خارج از آن به صورت مضحک و احمقانه تلاش می‌کند این انفجار را به دادگاه "رفیق الحریری" ربط دهند که روز جمعه آینده رای آن صادر خواهد شد.

تعجب‌آور این است که مزدوران و گماشته‌های ائتلاف شرّ این مساله را نادیده می‌گیرند که چگونه حزب‌الله می‌تواند اقتصاد لبنان را نابود کند در حالی‌که بر بهبود اقتصاد کشور تأکید دارد و با قاطعانه ایستادن در برابر فشار‌های اقتصادی آمریکا و سعودی علیه دولت لبنان، از اقتصاد این کشور حمایت می‌کند؟ چگونه حزب الله می‌تواند در ساقط شدن دولت حسن دیاب نقش داشته باشد در حالی که این فرد توسط ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی و سعودی متهم شده که "رئیس دولت حزب‌الله" است؟
منبع:العالم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات