صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۴۲۰۹

ترامپ: شکست من یعنی در  انتخابات تقلب شده است / دموکرات‌ها: اگر ترامپ قصد تقلب داشت بریزید توی خیابان‌‌ها!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ضمن زیر سوال بردن فرآیند انتخابات در آمریکا به برگزاری انتخابات به شکل پستی حمله کرد و گفت: ما باید در انتخابات پیروز شویم
ترامپ: شکست من یعنی در  انتخابات تقلب شده است
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی خطاب به هوادارانش در منکاتوی ایالت مینه‌سوتا گفت: «تنها راه شکست [من] در این انتخابات آن است که در انتخابات تقلب شود. این نکته را به یاد داشته باشید. این تنها راه شکست مان در انتخابات است».

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ضمن زیر سوال بردن فرآیند انتخابات در آمریکا به برگزاری انتخابات به شکل پستی حمله کرد و گفت: ما باید در انتخابات پیروز شویم. ما نمی‌توانیم بازی کنیم. [شما باید] بیرون بروید و رای بدهید. باید مطمئن شوید که آرای شما شمارش می‌شود. بنابراین باید بسیار محتاط و مراقب باشیم. ما اجازه تقلب در انتخابات را نخواهیم داد».

اظهارات ترامپ بار دیگر شک و تردیدها درباره روند انتخابات ایالات متحده را افزایش داده است.  رئیس‌جمهور آمریکا ماه‌هاست ادعا می‌کند رای‌گیری به صورت پستی به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند منجر به تقلب گسترده در نتایج انتخابات شود. اظهارات ترامپ در شرایطی است که دموکرات‌ها پافشاری زیادی برای برگزاری انتخابات به صورت پستی دارند و این در شرایطی است که ترامپ قصد دارد جلوی این برنامه را بگیرد. به اعتقاد دموکرات‌ها، ترامپ قصد دارد فشار شدیدی را بر سرویس پستی آمریکا وارد کند.

دموکرات‌ها معتقدند افزایش مشارکت در انتخابات به معنای باخت ترامپ است و از این رو رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال کاهش مشارکت به بهانه‌های مختلف از جمله احتمال وقوع تقلب در صورت برگزاری انتخابات به ‌صورت پستی است.
 
نگرانی جدی دموکرات‌ها از تقلب ترامپ
در همین حال دموکرات‌ها با توجه به سابقه عملکرد 4 ساله ترامپ شدیدا نگران این هستند که رئیس‌جمهور آمریکا با استفاده از نفوذ و قدرت اجرایی خود تقلب گسترده‌ای را در انتخابات 2020 رقم بزند. نکته جالب توجه اینکه نگرانی از تقلب توسط ترامپ از سوی جمهوری‌خواهان هم مطرح شده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز، در گزارشی نوشت: ما با احتمال بسیار بالایی ارزیابی می‌کنیم که انتخابات نوامبر با چشم‌‌انداز سیاسی و هرج‌و‌مرج حقوقی و قانونی زیادی روبه‌رو خواهد شد. ترامپ احتمالا قصد دارد نتیجه انتخابات را با ابزارهای قانونی و فراتر از قانون به چالش بکشد.

دموکرات‌ها: اگر ترامپ قصد تقلب داشت بریزید توی خیابان‌‌ها!
نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش خود آورده است: [دموکرات‌ها معتقدند] نمایش حضور مردم در خیابان‌ها برای اعتراض، می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای برای چیزی باشد که مردم و افکار عمومی یک نتیجه قانونی و عادلانه برای انتخابات می‌دانند. ناظران و تحلیلگران سیاسی در حال آماده‌سازی مقدمات این رویداد نهایی هستند.

آنها توئیت‌های ترامپ درباره به تعویق افتادن انتخابات، گسترش دروغ درباره تقلب و خرابکاری در انتخابات و تلاش برای تخریب سرویس پستی آمریکا را مشاهده کرده‌اند. بسیاری از آنها انتخابات ریاست‌جمهوری 2000 میلادی را به یاد می‌آورند؛ هنگامی که ماموران جمهوری‌خواه شمارش فیزیکی آرا را متوقف کردند و دموکرات‌های ناتوان چاره‌ای جز شکایت در دادگاه‌ها نداشتند. بنابراین ائتلافی از گروه‌های ترقی‌خواه و محافظه‌کار مخالف استبداد تاکید کرده‌اند اگر ترامپ قصد تقلب در انتخابات را داشته باشد، مردم باید به خیابان‌ها بیایند تا از نتایج انتخابات حفاظت کنند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات