صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۳۴۸۳۰

تهدیدات آمریکا تحت تاثیر القائات اسرائیل است/  آمریکایی‌ها تصور غلطی از توانمندی های ما دارند

صهیونیست‌ها پیوسته آمریکایی‌ها را به جنگ افروزی و توطئه علیه ایران تحریک میکردند. در حال حاضر هم این فشار ها ادامه دارد تا آمریکایی ها را وادار کند در برجام به اقداماتی دست بزنند که خلاف سیاست راهبردی ما است.

قنادباشی در خصوص ارزیابی تهدیدات مکرر آمریکایی‌ها مبنی بر توسل احتمالی به گزینه های نظامی گفت:  آمریکایی‌ها تصور غلطی از توانمندی های ما دارند و از طرفی  فشاری را هم پیوسته از جانب صهیونیست‌ها تحمل میکنند و این دو زمینه‌ساز چنین حرکاتی است.
وی عنوان کرد: آنها تصور می کنند با تهدید مبنی بر اینکه گزینه‌های مختلف روی میز است میتوانند ما را وادار به نرمش و تعدیل مواضعمان بکنند اما این اشتباه است زیرا با هربار تهدید آمریکا مواضع ملت و دولت مستحکم‌تر می شود به خصوص الان که یک انسجام بین قوا شکل گرفته‌است و این انسجام باعث توانمندی بزرگی میشود.
قنادباشی با اشاره به  تصور اشتباه آمریکا  در مورد توانمندی ما و توانمند دانستن خودشان ابراز کرد: آمریکا الان از نظر نظامی و تاثیرگذاری در معادلات بین‌المللی در حال تبدیل شدن به ضعیف‌ترین مهره است اما فشار صهیونیست‌ها آمریکایی‌ها را وادار میکند که از منافع ملی‌شان چشم بپوشند و به منافع صهیونیستی اهمیت بدهند.
وی افزود: این فشار متاسفانه از ابتدای انقلاب ما پیوسته وجود داشته و صهیونیست‌ها پیوسته آمریکایی‌ها را به جنگ افروزی و توطئه علیه ما تحریک میکرد. در حال حاضر هم این فشار ها علیه ایران ادامه دارد تا آمریکایی ها را وادار کند در برجام به اقداماتی دست بزنند که خلاف سیاست راهبردی ما و در واقع مخالف آن است.
این کارشناس با بیان اینکه  بزرگترین مشکل آمریکا این است که منافع ملی‌شان قربانی سیاست‌های دیکته‌شده اسرائیلی هاست، گفت:  ما در 42 سال گذشته بارها این را  تجربه کردیم که حرکات آمریکایی‌ها علیه ما به خصوص در برجام و ادامه مذاکرات در وین تحت تاثیر القائات، تشویق‌ها، ترغیب‌ها و مداخلات رژیم صهیونیستی است.
قنادباشی گفت:  آمریکایی‌ها ما را تهدید میکنند به امید آن که ما از مواضعمان که تاکید بر شکستن تحریم‌ها است دست برداریم و امیدشان این است که ما امتیازاتی را  بدهیم و آنها به تعهداتشان عمل نکنند. فضاسازی برای دست کشیدن ایران از مواضعش در مذاکرات و وادارکردن  آمریکایی ها به سیاستی که خلاف منافع ماست یک تجربه عادی  برای مااست.
وی ابراز کرد: آمریکایی‌ها قبلا هم در زمان آقای ترامپ سعی کردند قطعنامه ای را علیه ما به تصویب برسانند ولی هربار با مخالفت دیگر اعضا روبه‌رو شدند. و بارها در قضایای مختلف مانند قضیه موشکی، یمن و... خواستند قطعنامه‌ای علیه ما صادر کنند. لذا هیچ دورنمای امید بخشی برای آمریکایی ها مبنی بر بردن پرونده به شورای امنیت وجود ندارد.
قنادباشی گفت: اگر هم بر فرض محال قطعنامه‌ای در شورای امنیت علیه ما تصویب شود، اجرا نمیشود؛ اخیرا چند قطعنامه علیه اسرائیلی‌ها تصویب شده و هیچ کدامشان اجرا نشده است. لذا از قضیه قطعنامه یک مترسک درست میکنند که مردم و دولت ما را وادار کنند که به آنها امتیاز بدهد.
این کارشناس در مورد سخنرانی رابرت مالی و تهدید علیه ایران ابراز کرد: آمریکایی‌ها قبلا هرچه توانستند به ایران فشار حداکثری آورده‌اند. در زمان ترامپ این فشارها به حداکثر رسیده و بالاتر از آن دیگر وجود ندارد  لذا الان دستشان خالی است و هر تهدیدی که انجام دهند قبلا عدم تاثیر آن را تجربه کرده‌اند. آمریکایی‌ها در زمان رئیس جمهور های گذشته مانند بوش، ریگان و کلینتون تهدیدات زیادی را علیه ما مطرح کردند؛اما هیچکدامش تحقق پیدا نکرد و باید تاکید داشت این تهدیدات ما را از مواضعمان باز نمیدارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات