بین الملل >>  سایرحوزه ها >> نبض بین الملل
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۳۸۸۰۹

بازداشت یک شهروند سعودی به دلیل کمک به خبرنگار صهیونیست برای ورود به مکه / یدیعوت آحرونوت: اقدام خبرنگار اسراییلی، مردم عربستان را علیه ما متحد کرد

سفر گیل تاماری خبرنگار صهیونیست به مکه خشم مقامات سعودی را نیز برانگیخته است.

بازداشت یک شهروند سعودی به دلیل کمک به خبرنگار صهیونیست برای ورود به مکه / یدیعوت آحرونوت: اقدام خبرنگار اسراییلی، مردم عربستان را علیه ما متحد کرد

بنابر گزارش بلومبرگ، سخنگوی پلیس عربستان سعودی اعلام کرد یک شهروند این کشور به دلیل کمک به یک خبرنگار غیرمسلمان (اسرائیلی) برای ورود به شهر مکه بازداشت شده است.

این سخنگوی پلیس عربستان بدون نام بردن از این خبرنگار تنها گفته است که او دارای گذرنامه آمریکایی نیز بوده است.
این در حالی است که طی روزهای اخیر انتشار فیلم سفر گیل تاماری، خبرنگار شبکه ۱۳ اسرائیل، خشم مقام‌های عربستانی را درپی داشته است.
گیل تاماری چندی پیش فیلمی از رانندگی و سفر خود به مکه منتشر کرد. این در حالی است که ورود افراد غیر مسلمان به مکه غیرقانونی است.
گیل تاماری همچنین در این فیلم نشان می‌دهد که به بالای کوه عرفات رفته است.
این فیلم پس از بازگشت گیل تاماری از عربستان سعودی در اسرائیل منتشر شده است.
البته این خبرنگار روز سه‌شنبه در توییتی ضمن عذرخواهی گفت که سفر او به قصد توهین به مسلمانان نبوده است، بلکه برای «نشان دادن اهمیت مکه و زیبایی دین» بوده است.
شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز از این موضوع ابراز تاسف کرده است، اما اقدامی علیه خبرنگار خود انجام نداده است.
روزنامه یدیعوت آحرونوت در این باره نوشته است اقدام این خبرنگار اسرائیلی موافقان و مخالفان رابطه با اسرائیل را در عربستان متحد کرد.
مردخای کیدار، استاد دانشگاه اسرائیلی که مواضع راست افراطی دارد و یک کارشناس خاورمیانه است، به شبکه کنست اسرائیل گفت که کاری که گیل تاماری کرد، کمتر از یک خرابکاری نبود.
روزنامه معاریو نیز در این خصوص نوشت موجی از واکنش خشم‌آلود از سوی مردم عربستان، حتی در میان طرفداران رابطه با اسرائیل، برانگیخته شده است. به نوشته معاریو، محمد سعود، بلاگری در عربستان که به طرفداری از اسرائیل آوازه داشت، در توئیتی نوشت، رسانه‌ اسرائیلی که این خبرنگار را فرستاده باید شرم کند.

 

العالم 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات