تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۴۹۹۴

قصه تکراري محدوديت اختيارات!

طرح ادعای «محدوديت اختيارات» معمولا وقتي در دستورکار قرار مي‌گيرد که کارآمدي دولت در بخش‌هاي مختلف مورد ترديد افکار عمومي واقع شده و اعتراضات بالا گرفته و دولت توانايي اقناع و پاسخگويي ندارد.

ادعاي محدوديت اختيارات رييس جمهور، سناريوي تکراري است که در طول چهار دهه گذشته توسط برخي دولت ها مطرح شده و حال نوبت به دولت اعتدال رسيده است. اين وضعيت معمولا وقتي در دستورکار قرار مي‌گيرد که کارآمدي دولت در بخش‌هاي مختلف مورد ترديد افکار عمومي واقع شده و اعتراضات بالا گرفته و دولت توانايي اقناع و پاسخگويي ندارد. يکي از راه‌هاي در رو طرح ادعاي «محدوديت اختيارات» است!
آقا روحاني نيز در ديدار چند روز گذشته خود با فعالان سياسي اين مطلب را مطرح نمود و فرصتي پيش آورد تا جريان سياسي حامي وي خط جديد رسانه‌اي را آغاز نمايند. آخرين اظهارات در اين زمينه که به تيتر اول روزنامه آرمان در روز يکشنبه (29/2/98) تبديل شده است، مصاحبه با محمدصادق جوادي حصار عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي است. که چنين تيتر شده است: «مجلس گره افزايش اختيارات رئيس‌جمهور را بگشايد!» در بخشي از اين گفتگو آمده است:
«آقاي روحاني بايد صراحتا بگويد که اختيارات رئيس‌جمهور در اين حوزه‌ها کم است تا بعد حقوقدان‌ها، مجلس، دولت و مقامات عاليه نظام اين مشکل را برطرف کنند و در زمينه اختيارات بازنگري مدام صورت گيرد که هر دولتي که مي‌خواهد کار کند بايد اختيارات نيز داشته باشد. اين کاملا قاعده‌اي منطقي است و شما به اندازه قدرت و اختيارات افراد مي‌توانيد از آنها مسئوليت بخواهيد. در حوزه‌اي که رئيس‌جمهور اختياري ندارد چرا بايد از وي مطالبه کرد؟»
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات