صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۵۵۲۰

ژاپنی‌ها نقشه آمریکا علیه ایران را نقش بر آب کردند

در حالی آمریکایی برای اتهام زنی به ایران، اعلام کردند یک قایق ایرانی، مینی عمل نکرده را از کشتی ژاپنی جدا کرده که مصاحبه مالک این کشتی نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

ژاپنی‌ها نقشه آمریکا علیه ایران را نقش بر آب کردند

 سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ویدیویی را منتشر کرده و می‌گوید این ویدیو یک قایق گشتی ایرانی را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند مینی عمل نکرده را از بدنه نفتکش‌ کوکوکا جدا کند. این نفت‌کش پیشتر‌در دریای عمان ابتدا منفجر و بعد دچار آتش سوزی شد. آمریکا ایران را عامل این انفجار خوانده است.
به گزارش دویچه وله، سنتکام اعلام کرده است که انفجار در نفتکش‌ها در اثر مین‌های مغناطیسی بوده است. همین مرکز اعلام کرده است که یکی از مین‌ها کارگذاری شده در نفتکش "کوکوکا" منفجر نشده است.
این در حالی است که مالک ژاپنی نفتکش "کوکوکا کاریجس" اعلام کرده که کارکنان کشتی گزارش دادند که دو شی پرنده به کشتی صدمه زده است.
به گزارش بی بی سی، یوتاکا کاتادا، رئیس شرکت ژاپنی کوکوکا، احتمال حمله با اژدر یا مین به این کشتی را رد کرد و گفت که حمله از آسمان بوده است.
کاتادا امروز در توکیو به خبرنگاران گفت که این نفتکش در اسکورت نیروی دریایی آمریکا در حال حرکت به طرف بندر خور فکان در شارجه است.
او در توضیحات خود تاکید کرد که "نقطه برخورد بالاتر از سطح آب است و نمیتواند مین یا اژدر باشد."
او گفت که اصابت دو شی باعث ایجاد دو سوراخ بر بدنه کشتی شده است اما محموله متانول کشتی آسیبی ندیده است.
به گفته آقای کاتادا، کارکنان کشتی گفته اند که ابتدا یک شی از آسمان به کشتی اصابت کرد و سوراخی ایجاد کرد و هنگام دومین اصابت چند تن از کارکنان در محل حاضر بودند
.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات