سیاسی >>  سیاسی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۹۲۳

شاخه‌های استانی جریان چپ برای تحریم خاموش انتخابات به خط می‌شوند/ "فرقه شیرازی اصلاح‌طلبان" دست به تحریم خاموش انتخابات زد

شورای اصلاح طلبان استان فارس طی بیانیه‌ای که روز جمعه در خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر شد، اعلام کرده است که برای انتخابات مجلس یازدهم لیست انتخاباتی ارائه نمی‌کند!
در این بیانیه با اشاره به انجام وظیفه شورای نگهبان مبنی بر رد ‌و تأیید نامزدهای ثبت‌نامی آمده است:‌ با توجه به اینکه تاکنون تقریبا هیچ کاندیدای شناخته شده‌ای از احزاب اصلاح طلب و واجد شرایط از پیش اعلام شده توسط این شورا در صحنه رقابت‌ها باقی نمانده است، عملا توفیق معرفی لیست انتخاباتی در حوزه‌های انتخاباتی استان فارس را نخواهیم داشت.
شورای اصلاح طلبان استان فارس که گویا متشکل از ۲۶ حزب و انجمن است همچنین در این بیانیه تصریح می‌کند: از شورای نگهبان قانون اساسی نیز به طور قاطع می‌خواهیم با رعایت ملاک‌های قانونی و از طریق مجاری رسمی با بررسی شکایت‌ها به تعیین صلاحیت‌ها اقدام نماید که هم حق الناس را پاس بدارد و هم اصل بی طرفی در انتخابات را رعایت کرده باشد!
*این نکته بدیهی بود هنگامی که پیام «تحریم خاموش انتخابات» از مرکز مورد تأکید لیدر اصلاح‌طلبان و سایر چپ‌های ستادی مثل سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده قرار می‌گیرد؛ شاخه‌های استانی اصلاحات نیز به خط می‌شوند تا پروژه کم‌رمق‌سازی انتخابات با تقلای بیشتری اجرا شود.
اصلاح‌طلبان در راستای پروژه تحریم خاموش انتخابات، تأکید دارند که با توجه به تأیید صلاحیت نشدن چهره‌های پیر یا مسئله‌دار جریان چپ از سوی شورای نگهبان؛ پس ما برای انتخابات آینده لیست انتخاباتی نخواهیم داد!
این رفتار اعتراضی که به معنی قبول نداشتن ساختارهای قانونی کشور و ذبح ملاک‌های نظارتی به پای خواستای نامشروع حزبی تلقی می‌شود؛ یک رفتار خیانت‌آمیز و دشمنانه با حاکمیت و مردم است که تحریم خاموش انتخابات نام گرفته.
بر این اساس باید اشاره کرد که اولا اصلاح‌طلبان می‌بایست نسبت به معرفی چهره‌هایی با امکان تأیید صلاحیت اقدام می‌کردند و در گام دوم نیز فرض بر عدم صلاحیت همه مشاهیر این جریان؛ بدیهیست که چپ‌ها موظف به حمایت از چهره‌های جوان و یا فاقد سوء سابقه هستند. قاعده‌ای که برای تمام جریانات سیاسی یک کشور صادق است.
اما شاهدیم که اصلاح‌طلبان حاضر به حمایت از جوانترها و افراد پاک جریان چپ نیستند و قصد دارند با عدم ارائه لیست انتخاباتی در چارچوب تحریم خاموش؛ به مردم بگویند که ما در نظام اسلامی هیچکس را شایسته نمایندگی نمی‌دانیم!
اینکه نظام اسلامی در قبال این رفتار دشمنانه چه موضعی بگیرد بر ما مشخص نیست اما بخش واضح ماجرا عزم جریان سیاسی خاص برای فتنه‌انگیزی و نشان دادن آدرس خیابان به مردم است.
پیش از این، علیرضا علوی‌تبار، از فعالان چپ تأکید کرده بود که بایستی از فرصت انتخابات برای به‌راه‌اندازی تظاهرات خیابانی علیه نظام اسلامی استفاده کرد.
گفتنیست، شهر شیراز در جریان فتنه اقتصادی آبان‌ماه؛ شاهد یکی از شدیدترین درگیری‌های نیروهای امنیتی با اشرار و اراذل بود.

منبع: مشرق نیوز
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات