صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۶۳۵۲۴

آل خلیفه مجبور به آزادی فوری شیخ علی سلمان شد

رژیم آل خلیفه در حالی رئیس جمعیت الوفاق بحرین را ممنوع السفر کرد که از هشدارهای شدید اللحن گروههای معارض بحرینی و همچنین واکنش خودجوش مردمی به شدت ترسید و سرانجام مجبور به آزادی فوری این روحانی مبارز شد.

به گزارش اسلام تایمز به نقل از روزنامه الوسط بحرین، سرانجام رژیم آل خلیفه که حکم بازداشت "شیخ علی سلمان" رئیس جمعیت الوفاق بحرین را صادر کرده بود، مجبور شد که بعد از گذشت چند ساعت این روحانی مبارز و انقلابی بحرینی را آزاد و در نهایت طی حکمی ظالمانه وی را ممنوع السفر کند.

"شیخ علی سلمان" روزگذشته 28 دسامبر 2013 مورد بازجویی نیروهای آل خلیفه قرار گرفت و این بازجویی از ساعت 14 بعد از ظهر روزگذشته شروع و تا ساعت 21 شب ادامه داشت.

رژیم آل خلیفه در حالی مجبور به آزادی رئیس جمعیت الوفاق بحرین شد که وی را به اتهام ارائه سخنرانی های تحریک آمیز و ترغیب مردم به نفرت و بیزاری از این رژیم بازداشت کرده بود.

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به صدور حکم ممنوعیت سفر "شیخ علی سلمان" این حکم را حکمی ظالمانه و غیر قانونی خواند.

بعد از بازداشت این روحانی انقلابی بحرینی، گروههای معارض ( وعد، التقدمی، الوحدوی، التجمع القومی، الإخاء و الوفاق) در این کشور هر یک با صدور بیانیه های جداگانه ای با محکوم کردن این اقدام آل خلیفه تاکید کردند که این اقدام به منزله هدف قرار دادن تحرکات و فعالیت های سیاسی و همچنین از بین بردن آزادی بیان در بحرین صورت گرفته است.

گروههای معارض بحرینی همچنین به مقامات آل خلیفه نسبت به عواقب دستگیری"شیخ علی سلمان" هشدار داده بودند و رژیم را مسئول به وجود آمدن هرگونه وضعیت بحرانی در کشور عنوان کردند.

همچنین مردم بحرین به صورت خودجوش بعد از شنیدن خبر بازداشت و دستگیری "شیخ علی سلمان" در مقابل درب منزلش به صورت مسالمت آمیز تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند اما عصر روزگذشته نیروهای آل خلیفه که از هرگونه تجمع مردمی وحشت دارند با پرتاب گازهای اشک آور سعی در پراکنده کردن این تجمع داشتند.

این در حالی است که روزگذشته "عبدالمجید السبع" یکی از نمایندگان سابق پارلمان بحرین را که در جریان اعتراض روزگذشته دستگیر شده بود، نیز آزاد کردند.

شایان ذکر است که طی کمتر از دو ماه این برای دومین بار است که "شیخ علی سلمان" برای بازجویی فراخوانده می شود. وی نخستین بار در سوم نوامبر گذشته مورد بازجویی قرار گرفت و بعد از چند ساعت آزاد شد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات