صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۳۴۱۸۴
نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان:

نابود کردن اهداف استکبار با وحدت شیعه و سنی

علت اصلی وحدت این است که هر چه بین شیعه و سنی امر وحدت وجود داشته باشد، استکبار جهانی به اهداف خود دیرتر می رسند یا اصلا به اهداف خود نمی رسند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص هفته وحدت گفت: بحث وحدت را علمای سابق از بین شیعه و سنی و با توجه به آموزه های دینی و دستورالعمل هایی که از اهل بیت (ع) و از شخص پیامبر گرفته بودند دنبال می کردند،چنانچه زمان حضرت آیت الله بروجردی بحث تقریب اسلامی برقرار بود و علمای مصر شیخ محمود شلتوت که  رئیس دانشگاه الازهر بود، این مسئله در آن زمان انجام شد.

وی افزود: همین امر باعث شد که مذهب جعفری به عنوان پنجمین مذهب شناخته و بسیاری از کدورت ها برداشته شود و بعضی از احکامی که در فقه جفعری وجود دارد به عنوان فقه حاکمیتی مصر شناخته شود که همین اکنون برخی از احکام فقه جعفری در این کشور عمل می شود. امام(ره) که دایه دار این مکتب بودند، این مکتب را احیاء کردند؛ همچنین مقام معظم رهبری به بحث وحدت تاکید دارند و به صورت یک امر راهبردی و نه یک امر تاکتیکی آن را مطرح کردند و پیگیر این مسئله هم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: علت اصلی وحدت این است که هر چه بین شیعه و سنی امر وحدت وجود داشته باشد، استکبار جهانی به اهداف خود دیرتر می رسند یا اصلا به اهداف خود نمی رسند؛ به همین جهت بنای آنها بر تفرقه افکنی است که نمونه آن، اقدامات تروریستی و انفجارهایی است  که در افغانستان و در مساجدی مثل مسجد قندوز و مسجد قندهار انجام داده اند.

امام جمعه سمنان با اشاره به وحدت بین شیعیان و اهل سنت، اظهار کرد: یکی از مصادیق کامل وحدت که از زمان حضرت امام(ره) انجام شد و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) که به روایت علمای اهل سنت و بعضی از علمای شیعه، 12 ربیع الاول و به روایت عمده علمای شیعه در روز 17 ربیع الاول اتفاق افتاده، این 7 روز به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است. باید حواس همه جمع باشد که دشمن در مساجد و مناطقی که به خصوص اهل سنت و تشیع با هم زندگی می کنند، بنای تفرقه انداختن دارد.
وی در ادامه گفت: تا هر زمان که مزدوران داعش و تکفیری ها در این مکان ها و مناطق نفوذ نکرده اند، شیعه و سنی با هم زندگی مسالمت آمیز و خوبی دارند، اما به محض اینکه آمریکا با ایادی و مزدوران خود در آنجا ورود پیدا می کند، این اختلاف بین شیعه و سنی پیدا می شود. یکی از روزهای نام گذاری شده هفته وحدت بحث فلسطین است؛ عده ای به دلیل  اینکه مقاومت اسلامی را خدشه دار کنند، در بعضی از کشورها مثل فلسطین که اهل سنت در آنجا سکونت بیشتری دارند، این مسئله را مستمسکی قرار داده اند تا اختلافی بین شیعه و سنی بیندازند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد:الحمدالله  الان در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و کشورهایی که بیشتر ساکنین یا عده زیادی از آنها از اهل سنت هستند، مقاومت اسلامی فلسطین یا همان حماس و جنبش جهاد اسلامی به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند به دستاوردهای بلندی که در نظر دارند، برسند و به پیروزی کامل برسند، باید بین شیعیان و اهل سنت ان شالله وحدت بیشتری وجود داشته باشد و در میدان بازی که دشمن ایجاد می کند، بازی نکنند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات