تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۱۷۶۴۶۶

زرادخانه رژیم صهیونیستی عامل اصلی تهدید امنیت منطقه


یک نماینده رژیم صهیونیستی به تازگی طی اظهاراتی اذعان کرد بر خلاف تبلیغات رایج سیاسی , این ایران و سوریه نیستند که به عنوان خطر اتمی مطرح می باشند بلکه خطر اصلی « اسرائیل » است . « عصام مخول » نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی در جلسه کنست این رژیم تاکید کرد اسرائیل , خود خطر اتمی است و حق ندارد به خطرات دیگران هشدار دهد.
وی همچنین خطاب به نمایندگان کنست اسرائیل گفت : شما (اسرائیلی ها) بزرگترین زرادخانه اتمی را نه تنها در خاورمیانه در اختیار دارید بلکه از نظر خطر اتمی و شمار بمب های اتمی موجود , در رده سوم خطر اتمی جهان جای دارید.
واقعیت این است که رژیم صهیونیستی زرادخانه عظیمی از تسلیحات متعارف و غیر متعارف گردآوری کرده است که نه تنها این حجم عظیم سلاح و تجهیزات نظامی منطقه خاورمیانه را ناامن می سازد بلکه تهدیدی برای امنیت و صلح کل جهان محسوب می شود.
با تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1327 , این رژیم برای آنکه بتواند موجودیت خود را که با غصب زمین های فلسطینیان ایجاد کرده بود , حفظ کند به این نتیجه رسید که توان نظامی خود را از طریق دستیابی به سلاح های کشتارجمعی افزایش دهد. رهبران این رژیم معتقد بودند که با گذشت زمان , تکیه بر سلاح متعارف متضمن بقای اسرائیل نیست و از این رو باید در خاورمیانه بر سلاح های پیشرفته از جمله تسلیحات بیولوژیکی و هسته ای تکیه زد. موشه دایان , وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی بر این باور بود : در صورتی که اسرائیل در خاورمیانه نتواند با سلاح متعارف قدرت بازدارندگی خود را به منصه ظهور برساند باید به سلاح هسته ای پناه ببرد.
در راستای تامین این اهداف , در مرحله اول , این رژیم تصمیم به تشکیل کمیته های پژوهشی تسلیحاتی گرفت . یکی از این کمیته ها , کمیته پژوهشهای هسته ای متشکل از 5 کارشناس برجسته اسرائیلی به رهبری پروفسور « برگمان » بود , کار این کمیته , برنامه ریزی برای تاسیس نیروگاه هسته ای و اعزام هیات علمی به نقاط مختلف جهان برای کسب و تقویت دانش هسته ای بود. در مرحله دوم رژیم صهیونیستی به جمع آوری پول روی آورد به طوری که توانست با کمک دولت های انگلیس و آمریکا تا سال 1332 یکصد میلیون دلار از ثروتمندان جهان برای رسیدن به توان تسلیحاتی مورد نظر خود پول جمع آوری کند و در همین راستا در زمان نخست وزیر بن گوریون , شیمون پرز , مسئول مذاکرات اتمی این رژیم با فرانسه شد و سرانجام با کمک فرانسه و آمریکا کار ساخت نیروگاه « دیمونا » را آغاز کرد.
علت همکاری فرانسه با اسرائیل این بود که فرانسه برای تسلط مجدد بر کانال سوئز و تفوق در درگیری با بخشی از دنیای عرب , اسرائیل را به عنوان یکی از متحدان طبیعی خود می دانست و در نتیجه به فکر تقویت این رژیم به عنوان هم پیمان خود در خاورمیانه افتاد تا جائی که نخست وزیر فرانسه اعلام کرد : یک بمب هسته ای به اسرائیل مدیون هستم .
اقدامات گسترده غرب برای تسلیح اسرائیل
بدین ترتیب مهرماه 1336 فرانسه و اسرائیل توافقاتی برای ساخت یک راکتور 24 مگاواتی امضا کردند .
در این پروتکل ها به یک کارخانه فرآوری شیمیایی نیز اشاره شده بود. این کارخانه به طور مخفیانه با همکاری تکنسین های اسرائیلی و فرانسوی در منطقه ای از صحرای نقب به نام « دیمونا » ساخته شد.
اهمیت فعالیت های اتمی رژیم صهیونیستی به حدی بود که یک آژانس اطلاعاتی جدید به نام « لکم » برای مخفی نگه داشتن ومحافظت از اسرار و تاسیسات آن تشکیل شد و بدین ترتیب 1500 اسرائیلی و فرانسوی در دیمونا مشغول به کار شدند. از سوی دیگر نیروی هوایی فرانسه پس از خرید آب سنگین از نروژ با این شرط که آن را به هیچ کشور ثالثی منتقل نمی کند 4 تن از این مواد را مخفیانه به اسرائیل منتقل کرد.
اکنون فاش شده است که اسرائیل به غیر از دیمونا دارای 2 نیروگاه هسته ای در سرزمین های اشغالی است .
نیروگاه های « نحال سوریک » و « بنی روبین » که البته مهمترین نیروگاه رژیم صهیونیستی دیمونا است . دیمونا در نزدیکی مصر در جنوب صحرای نقب قرار دارد و کارکنان آن زیر نظر وزارت دفاع فعالیت می کنند. همچنین این نیروگاه 9 ساختمان دارد که در هر یک از این ساختمان ها , انواع معینی ازمواد و انرژی هسته ای تهیه و تولید می شود.
پنجمین قدرت هسته ای
طبق طرح اولیه , انرژی مورد نیاز دیمونا 10 مگاوات حرارتی بود که توان تولید 9 کیلوگرم پلوتونیوم را داشت اما با تغییراتی در سال های 1360 و 1361 انرژی این نیروگاه به 150 مگاوات نیروی حرارتی افزایش یافت و تولید سالانه آن نیز به 40 کیلوگرم پلوتونیوم رسید .
دیمونا از سال 1361 قادر به تولید گازهای هیدروژنی ولیتیوم 600 و امکان جداسازی روزانه 180 گرم این گاز از گاز لیتیوم طبیعی گردید و توانایی تولید بمب هیدروژنی و نوترونی را نیز یافت . سقف های این نیروگاه از بتون آرمه و به قطر 450 سانتی متر می باشد . دیمونا از زمان احداث تاکنون تحت مراقبت هواپیماهای جاسوسی آمریکا (یو ـ 2 ) وابسته به سیا بوده است .
طبق پیش بینی اولیه , عمر مفید دیمونا 30 سال برآورد شده بود که 11 سال از پایان عمر آن سپری شده است . نحوه از بین بردن زباله های اتمی آن که به گفته دکتر « یوسف مروه » , کارشناس مسائل هسته ای , سالانه به 10 تن می رسد بسیار محرمانه است و احتمالا به مناطق فلسطینی نشین انتقال می یابد و یا به دریای سرخ ریخته می شود. اخیرا کارشناسان رسمی رژیم صهیونیستی از وجود مواد رادیو اکتیو در چاه های آب فلسطین خبر دادند و این نشانگر آن است که این رژیم زباله های اتمی را در مناطق فلسطینی نشین دفن می کند.
طبق گزارشی که براساس عکس های تهیه شده توسط آژانس تصویربرداری « ایکونوس » از تاسیسات هسته ای اسرائیل در منطقه دیمونا تهیه شده , رژیم صهیونیستی با داشتن 200 تا 400 کلاهک هسته ای پنجمین قدرت هسته ای جهان محسوب می شود. این رژیم علاوه بر در اختیار داشتن بمب های هسته ای , حداقل 200 کلاهک هسته ای نیز دارد که با موشک های « اریحا » شلیک می شوند . برد این موشک ها 1500 کیلومتر است . به گفته منابع غربی , رژیم صهیونیستی مقدار زیادی اورانیوم و پلوتونیوم در اختیار دارد که برای ساخت دهها بمب هسته ای دیگر کافی است . البته در دیمونا بمب هسته ای تولید نمی شود بلکه ماده آماده به صورت بسیار سری به مرکز نگهداری سلاح های هسته ای در شمال حیفا منتقل می شود.
بر اساس یک گزارش نظامی که سال گذشته در آمریکا منتشر شد , اسرائیل در سال 1346 , 15 بمب هسته ای داشته که تا سال 1360 تعداد آنها به 200 و تا سال 1376 به 400 بمب رسیده است . صهیونیست ها همچنین در سال 1352 , 20 موشک هسته ای و در سال 1353 هم 3 واحد توپخانه هسته ای برپا کرده بودند که هر واحد 12 توپ 175 میلی متری و 230 میلی متری داشت . در سال 1363 صهیونیست ها 31 بمب پلوتونیوم و 10 بمب اورانیوم تولید و در سال 1372 بین 64 تا 112 بمب باکلاهک کوچک و 50 موشک هسته ای از نوع « ریما » ساختند . دریافت کمکها و امکانات تسلیحات اتمی اسرائیل فقط به فرانسه منحصر نمی شود. در این راستا اسرائیل در دهه 1370 سه زیر دریایی از آلمان خریداری کرد . این زیر دریایی ها , بسیار پیشرفته و با سوخت متعارف حرکت می کنند زیر دریایی های « دولفین » , « لویاتان » و « تکوما » در شهر کیل به هزینه آمریکا و آلمان ساخته شده اند و قادر به شلیک موشک های کروز با بار هسته ای هستند . این زیردریایی ها در ماه اسفند 1377 و مرداد 1379 عملیاتی شده اند.
با این حجم گسترده فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی , آمریکا و کشورهای اروپایی که مدعی عاری سازی جهان و منطقه خاورمیانه از سلاح های هسته ای می باشند نه تنها هیچ اعتراضی نکرده بلکه همواره از این فعالیت ها چشم پوشی کرده اند و زمانی که آریل شارون , نخست وزیر این رژیم برای اولین بار در 11 تیرماه 1383 با اعتراف به داشتن سلاح اتمی گفت : « اسرائیل سلاح های اتمی خود را با موافقت و رضایت آمریکا در اختیار دارد » , جامعه جهانی وآژانس بین المللی نه تنها هیچ عکس العملی نشان ندادند بلکه با سکوت خود این فعالیت ها را تایید کردند.
رژیم صهیونیستی هر زمان از جانب هر کشوری احساس خطر می کند از طریق آژانس به آن کشور فشار می آورد و این نشان از تحت سلطه قرار گرفتن آژانس به آن کشور فشار می آورد و این نشان از تحت سلطه قرار گرفتن آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط رژیم صهیونیستی است به طوری که زمانی که محمد البرادعی , دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای این رژیم به سرزمین های اشغالی سفر کرد اسرائیلی ها فقط از راه دور تاسیسات دیمونا را به وی نشان دادند و گفتند : البرادعی حق هیچ گونه پرسشی در زمینه برنامه های هسته ای اسرائیل را ندارد و این آژانس است که باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. در حالیکه کارشناسان آژانس , باکشورهای دیگر رفتار کاملا مغایری دارند و این برخورد مهربانانه فقط مختص اسرائیل است .
افشاگری « فانونو » و وحشت رژیم صهیونیستی
« مردخای فانونو » کارشناس سابق انرژی هسته ای اسرائیل نخستین کارشناسی است که گوشه ای از اسرار و اخبار فعالیت های تسلیحات هسته ای اسرائیل را فاش کرد.
وی در سال 1365 با ارائه اطلاعات همراه با عکس و نیز لیست سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی به روزنامه « ساندی تایمز » چاپ لندن اعلام کرد این رژیم بین 100 تا 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد . پس از آن نیروهای امنیتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی , « موساد » وی را در انگلیس ربودند و به فلسطین اشغالی منتقل کردند.
دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی به اتهام انتشار اسناد محرمانه این رژیم , وی را به 18 سال زندان محکوم کرد . پس از گذشت 12 سال از دربند بودن فانونو در سلول انفرادی بازداشتگاه عسقلان , وی در سال 1376 برای اولین بار توانست به محوطه زندان برود و او از طریق یک زندانی لبنانی به مردم جهان خبرداد که در بازداشت به سر می برد.
محکومیت 18 ساله فانونو روز دوم اردیبهشت 1383 پایان یافت ولی با اینحال رژیم صهیونیستی او را پس از آزادی تحت نظر قرار داد و ممنوع الخروج کرد.
شارون , نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از خروج « فانونو » از زندان تاکید کرد که نباید به فانونو اجازه خروج از اسرائیل داده شود و دستور داد او را در یک آپارتمان در شهر « یافا » تحت نظر بگیرند.
وحشت رژیم صهیونیستی از آزاد بودن فانونو و دسترسی داشتن وی به رسانه ها دقیقا بیانگر اسرار مهم در فعالیت گسترده این رژیم در تولید سلاح های کشتارجمعی است .
فرسودگی و خطر نشت « دیمونا »
کارشناسان زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی و بمب های هسته ای این رژیم را تهدیدی برای مردم خاورمیانه می دانند.
این کارشناسان درباره خطر مرکز هسته ای دیمونای اسرائیل برای مردم منطقه خاورمیانه می گویند درباره میزان خطر این تاسیسات هسته ای هیچ ارزیابی بین المللی صورت نگرفته است زیرا به شدت از این نیروگاه حفاظت می شود و هیچ کس نمی تواند به آن نزدیک شود به همین علت گزارشها درباره خطرات این نیروگاه بر اساس اطلاعات دقیق و مستند نیست . هرچند این کارشناسان خطر بزرگ تر برای ساکنان خاورمیانه را سلاحهای هسته ای می دانند که در این نیروگاه ساخته می شود.
محققان درباره قدیمی بودن تاسیسات هسته ای « دیمونا » می گویند برای همه مراکز هسته ای تولید انرژی یا تحقیقاتی 30 سال تا حداکثر 45 سال عمر مفید در نظر گرفته می شود که نیروگاه « دیمونا » نیز از این قاعده مستثنی نیست .
با این احتساب , این نیروگاه اکنون زباله دانی از تجهیزات و زباله های هسته ای است . از اینرو اسرائیل تلاش می کند از شر زباله های هسته ای به هر طریق ممکن خلاص شود زیرا این زباله ها برای خود اسرائیل نیز خطرناک است .
اسرائیل تلاش می کند تا با خارج کردن زباله های هسته ای از منطقه « نقب » شهرکهای صهیونیستی را در این منطقه احداث کند. در این حال گزارش های طی سالهای اخیر منتشر شده است که ابتلا به سرطان در مناطق مجاور نیروگاه هسته ای دیمونا بسیار شایع شده است و برخی گزارش های تحقیقاتی این پدیده را ناشی از فرسودگی و نشت نیروگاه مذکور قلمداد می کنند.
اسرائیل , متصل به زرادخانه آمریکا
اسرائیل از همان بدو پیدایش تاکنون به منزله یک پادگان نظامی در خدمت امپریالیسم بوده است . در واقع کلیه شهروندان صهیونیست نظامیانی هستند با حقوق مکفی در خدمت ارتش این رژیم .
این رژیم از ابتدای تاسیس بر حمایت های قدرتهای استکباری متکی بوده است به طوری که این رژیم نسبت به جمعیت آن , بیش از هر کشور دیگری کمک های خارجی دریافت می کند که عمدتا مصروف امور نظامی و تسلیحات می گردد . این رژیم از سال 1327 , زمان تاسیس آن تا سال 1332 , یعنی به فاصله 5 سال بیش از 25 میلیارد دلار کمک رسمی از کشورهای قدرتمند دریافت کرد که عمده آن صرف امور نظامی گردید. در این میان آمریکا منبع اصلی تامین مالی رژیم صهیونیستی بوده است به طوری که از سال 1333 تا 1352 , کمکهای آمریکا به این رژیم , 30 درصد کل کمک های خارجی آمریکا را تشکیل می داد. هم اکنون سالانه به استثنای کمکهای غیرعلنی , آمریکا 3,5 میلیارد دلار کمک به اسرائیل تحویل می دهد که تقریبا هزار دلار در برای هر اسرائیلی است یعنی حتی بیش از مبلغی است که یک شهروند آمریکایی معمولی دریافت می کند.
نکته قابل توجه اینکه , تولید عمده رژیم صهیونیستی , محصولات جنگی است . این در حالی است که در مواقع بحرانی , آمریکائیها با ایجاد پل هوایی مستقیما سیل سلاحهای خود را به اسرائیل روانه می کنند چنانکه در چند جنگ گذشته با اعراب این رویه را دنبال کرده اند.
این کمکهای مالی آمریکا در حالی صورت می گیرد که همزمان , واشنگتن پیشرفته ترین و سری ترین جنگ افزارها را که تنها ارتش آمریکا به آن مجهز است در اختیار اسرائیل قرار می دهد.
ماهیت نظامی رژیم صهیونیستی
ماهیت رژیم صهیونیستی به مثابه یک رژیم اشغالگر این الزام را با خود به همراه می آورد که مداوما در تلاش برای تولید و تکثیر تسلیحات نظامی باشد. به عبارت دیگر اسرائیل هرگز نمی تواند به صلح بیندیشد و خود را با آن مطابقت دهد زیرا که موقعیت رژیم صهیونیستی ایجاب می کند برای بقای خود که برپایه غیرقانونی و غیرمشروع استوار شده است به جنگ و نظامیگری وابسته باشد. به همین دلیل است که هزینه نظامی این رژیم سال به سال روند صعودی دارد به طوریکه هزینه نظامی آن بیش از 36 درصد محصول ناخالص این رژیم را در سالهای اخیر به خود اختصاص داده است این در حالی است که تا سال 1360 , این رقم 30 درصد بود .
این واقعیت ها تاثیری بر این امر است که تا زمانیکه این رژیم سرکش و اشغالگر از سوی جامعه بین المللی مهار نشود و مجامع بین المللی با ملاحظه کاری و اغماض از کنار خطر بالقوه سیاستهای تهدیدآمیز و زرادخانه عظیم و وحشت آور آن عبور کنند این خطر همچنان به صورت جدی صلح و امنیت منطقه و جهان را در تهدید خود خواهد داشت .

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات