تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۱۹۷۸۵

گفت‌وشنود دانشجویان با کاندیدای روحانیون مبارز در انتخابات میان‌‌دوره‌ای تهران


مهندس بهزاد نبوی در پاسخ به این سئوال که چرا صلاحیت شما زیر سئوال رفت پاسخ داد که: اولا که کار هیات نظارت غیرقانونی بوده است چون پس از این که هیات اجرایی صلاحیت کسی را تصویب کرد دیگر ربطی به هیات نظارت ندارد، هیات نظارت در موردی تحقیق و بررسی می‌کند که صلاحیت فرد در شورای اجرایی رد شده باشد که با اعتراض آن فرد می‌تواند در هیات نظارت مطرح بشود، بنابراین من که صلاحیتم تائید شده بود دلیلی نداشت که هیات نظارت آن را بررسی کند. خود شخص وزیر کشور به من تلفن زد که کار شما قانونی است و به فعالیت خودتان ادامه بدهید. اما دلایلی که آنها آورده بودند یک مورد کوچکش عدم التزام عملی به اسلام و جمهوری اسلامی بود (!!) اما البته خوشبختانه شورای نگهبان همین کار غیرقانونی هیات نظارت را رد کرد و آن را منتفی اعلام کرد.
مهندس بهزاد نبوی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در مورد فتوای امام «ره» مبنی بر اعدام سلمان رشدی چیست؟ گفت: این حکم امام یک فتوای مذهبی است و بنده هم که مقلد ایشان هستم لذا این مساله خلاف است که بنده با آن حکم مخالفت کرده‌ام. آقای شمخانی یک برداشت اشتباهی از صحبتهای من کرده بود که بعدها به مقام رهبری، آقای هاشمی و هیات دولت و دیگران اشتباهش را متذکر شد و شب به خود من تلفن زد که شما بگوئید به چه کسانی تذکر بدهم که مطلب آن نبوده است. اما در کل، ما در اسلام داریم که هر کس به پیامبر اکرم و ائمه توهین کند حکم او قتل است و هیچ مجتهدی هم نمی‌تواند آن حکم را لغو کند.
از مهندس بهزاد نبوی پرسیده شده که شما در جریان حضور در مجلس گفتید که دیگر مسئولیت اجرایی نخواهم گرفت ولی حالا کاندیدا شده‌اید اصولا چرا پست وزارت در کابینه آقای هاشمی نگرفتید؟ وی پاسخ داد اولا وزارت گرفتنی نیست، دادنی است، در ثانی آقای هاشمی به من گفتند می‌ترسم با این جوی که علیه تو به راه افتاده است من تو را معرفی کنم و مجلس به تو رای ندهد آنوقت نتوانم در پستهای دیگر از شما استفاده کنم. ولی وقتی 10 روز به پایان خدمتم مانده بود آن استیضاح مطرح شد تصمیم گرفتم که دیگر مشاغل اجرایی را نگیرم، البته نمایندگی مردم شغل اجرایی محسوب نمی‌شود.
البته در جریان استیضاح، آنها به بعضی از کسانی که فکر می‌کردند می‌شود رای آنها علیه من را جلب کنند مراجعه کرده بودند و گفته بودند که بیائید همه با هم دست به دست هم بدهیم و در این روزهای آخر او را استیضاح کنیم. یعنی اول قرار بود بنده استیضاح شوم بعد محملی برای آن مطرح شود که آن سایپا باشد. من به دوستان مقابل می‌گویم که این روش درستی نیست که مخالفین خود را مخالف نظام معرفی کنید.
بهزاد نبوی در مورد برنامه 5 ساله گفت: این برنامه سالها در دولت مهندس موسوی تدوین شده و بنده بخش صنعت و معدن آن را نوشته‌ام. اما در دولت آقای هاشمی تغییراتی کرده است که من از آن کاملا خبر ندارم ولی منابع افزایش یافته و منابع جدیدی به آن اضافه شده است. در مورد صادرات غیرنفتی شاید کمی غیرواقعی باشد و اگر عملی نشود ضررش را بخش‌های دیگر باید بدهند.
آقای مهندس بهزاد نبوی در پایان گفت: توصیه من به دوستان این است که انتخابات را مهم بدانند. وی بر شرکت مردم در انتخابات و برگزاری انتخاب اصلح تاکید کرد و گفت:‌ مجلس براساس قانون اساسی قویترین و معتبرترین نهاد انقلابی است و شرکت در انتخابات هم از واجبات است و هیچ تفاوتی بین انتخابات میاندوره‌ای و انتخابات دوره‌ای وجود ندارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات