صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۳۶۰۷۴

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 2 اسفند1390


 خراسان

دولت مراکز اعطای مدرک دانشگاهی را از دستگاه‌های اجرایی گرفت

بر اساس دستوری که طی روزهای اخیر از سوی یک مقام ارشد دولتی به تمام وزرا و روسای سازمان های مهم دولتی ابلاغ شده، همه موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاههای اجرایی کشور که دوره های آموزشی آنها منجر به اخذ مدرک دانشگاهی می شود، به وزارتخانه های علوم و بهداشت منتقل می شوند تا در دانشگاههای وابسته به این دو وزارتخانه ساماندهی شوند.

کشف روش جالب ورود مواد محترقه به کشور

بر اساس گزارشی که توسط برخی نهادهای مسئول تهیه شده، تعدادی از سودجویان با فرارسیدن ایام پایانی سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، اقدام به ورود مواد محترقه و نورافشانی با روش های جالبی کرده اند. به عنوان مثال این افراد با واردات حجم انبوهی شمع، انواعی از مواد محترقه که واردات آنها ممنوع است را ذیل آن به عنوان نوعی شمع وارد کشور می کنند که به علت حجم بالای شمع ها، امکان بازرسی آن نیست.

ملت ما

محسن رضایی در پاسخ به علت غیبت رئیس جمهور درمجمع تشخیص گفت: نمی‌دانم. این سوال باید از خود آقای احمدی‌نژاد بشود.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال کنار گذاشته شدن هاشمی از پست ریاست مجمع تشخیص چقدر است؟ گفت: تا آنجایی که من از رهبری شناخت دارم، رهبری هیچ‌وقت بنایشان نبوده که افراد با تجربه و قدیمی از اداره کشور کنار گذاشته شوند ولی عملکرد خود افراد هم مهم است. من هنوز با آقای هاشمی صحبتی نکردم که ایشان می‌خواهند بمانند یا می‌خواهند بروند.

تهران امروز

 عباس آقا زمانی از اولین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معروف به ابوشریف که سالهاست به پاکستان رفته و در این کشور زندگی می کند، در دیدار رئیس شورای عقیدتی حکومت پاکستان با امام جمعه شیراز در روز 25 بهمن 1390 حضور داشت.

ابتکار

حداد عادل پیش بینی کرد:موضوع دانشگاه آزاد به خوبی حل وفصل شود!

شرق

مصطفی رضا حسینی سخنگوی طراحان سئوال از رئیس جمهور گفت: سئوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس از سوی من یا مطهری مطرح خواهد شد.

ملت ما

حجت الاسلام ناطق نوری به آیت ا...هاشمی رفسنجانی گفته از مجمع نباید کنار برود چرا که آن موقع احمدی نژاد میان دار می شود بلکه باید با حضور در مجمع به بازسازی نیروها بپردازد.

آفتاب نوشت

احمد توکلی گفت: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته 3.2 درصد بوده است، این آماری است که از سوی نهادهای بین المللی مانند صندوق بین المللی پول نیز اعلام شده است. این در حالی است که این رقم با رشد 7.3 درصدی اعلام شده از سوی رئیس جمهور تفاوت دارد.

آصف نیوز نوشت

حمید میرزاده عضوموسس دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه آیت ا...هاشمی رفسنجانی حکم ریاست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی را امضا می کند یا نه، تاکید کرد: رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال اجرای قانون است و اعلام کرده قانون هر چه می گوید آن را قبول دارد.وی گفت: شرح حال کاندیداهای اصلی ریاست این دانشگاه از سوی وزیر علوم برای ما ارسال نشد.وی گفت: قانون هم در اساسنامه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، چارچوب تعیین کرده و اگر طبق قانون عمل شود، آیت ا...هاشمی رفسنجانی هم مشکلی ندارد.

الف

در فهرست ۳۰نفره جبهه متحد اصولگرایان در تهران، ۱۹نفر به ریاست حدادعادل و ۱۱نفر به ریاست لاریجانی در مجلس تمایل دارند. در این فهرست ۱۰ نامزد به اصولگرایان تحول خواه (جمعیت ایثارگران، رهپویان و توکلی)، ۸نامزد به اصولگرایان سنتی (موتلفه و جبهه پیروان امام و رهبری)، تمایل دارند و از حامیان سابق دولت و جامعه روحانیت مبارز نیز هرکدام ۵ نامزد حضور دارند.

رادیو آلمان

 نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: اسرائیل برای حمله به تاسیسات اتمی ایران به دست کم ۱۰۰ هواپیما نیاز دارد. کارشناسان آمریکایی معتقدند که این کشور توانایی لازم برای انجام چنین عملیاتی را ندارد.

یورنیوز

 یک گروه از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه وارد تهران شد. این گروه پنج نفره قرار است در طول دو روز اقامت خود راجع به ابعاد برنامه هسته ای ایران با مقامات این کشور گفتگو کنند.

سی.ان.ان

  ایالات متحده آمریکا و بریتانیا، روز یکشنبه نسبت به حمله اسرائیل به ایران هشدار دادند و گفتند چنین اقدامی «عاقلانه» نخواهد بود.روز یکشنبه، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده و ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، هر یک به طور جداگانه نسبت به در گرفتن جنگ در منطقه ابراز نگرانی کردند.

رادیو فرانسه

 رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت هنوز برای حمله به ایران زود است. او اعتقاد دارد که باید صبر کرد تا تحریم‌ها و فشار اقتصادی، دولت ایران را ناچار به مذاکره کند. از طرف دیگر اسراییلی‌ها تأکید می‌کنند که باید به تنهایی و مستقلا در مورد حمله به ایران تصمیم بگیرند. این در حالی است که وزیر خارج بریتانیا می‌گوید حمل اسراییل به ایران کار عاقلانه‌ای نیست.

روزنامه جمهوری اسلامی

* سیمای جمهوری اسلامی پیش از آغاز موعد رسمی تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس، کار تبلیغات برای عده‌ای خاص از این کاندیداها را شروع کرده و در واقع، قبل از سوت داور، وارد بازی شده و حتی گل هم زده است! از جمله این برنامه‌های تلویزیونی، برنامه راز - پارک ملت و برخی برنامه‌های شبکه خبر هستند. سؤال مردم و سایر کاندیداها این است که چه مرجعی به این تبعیض آشکار صدا و سیما نسبت به سایر کاندیداها رسیدگی می‌کند؟ نکته جالب‌تر این که در زیرنویس تصویر افراد سفارشی نوشته می‌شود: آقای...... کاندیدای نمایندگی مجلس!

* دبیرکل خانه کارگر در مناظره با عضو جبهه پایداری به اتهامات وارد شده از سوی این جریان به برخی روحانیون نظام از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب اظهار داشت: آیت‌الله شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی و دیگر روحانیون از ابتدای مسیر، در خط انقلاب بودند و ممکن است بین نظرات آن‌ها فاصله باشد اما کارآمدی انقلاب به حفظ وحدت و یکپارچگی همگان از جمله روحانیت است که اگر چنین نباشد مردم راه را گم می‌کنند. وی افزود: تاریخ مملو از ادعا است و کار دستگاه اموی هم درست کردن ادعا بود و اگر امروز براساس حرف‌های این افراد در مورد چهره‌های روحانی قضاوت کنیم باید از اعدام شیخ فضل‌الله نوری هم حمایت کنیم. محجوب گفت: هاشمی، تاریخ انقلاب است و اگر کسی سخنی دارد باید با خود ایشان مطرح کند نه اینکه آن را به سطح جامعه بکشد.

   قدس

از 'کاندیداتوری مشایی' و 'نام امریکایی چارلی چاپلین' تا 'اجسام نورانی در اسمان بندر' و 'سازمان بی سرپرست'!

*** تهدید شورای نگهبان توسط منحرفین

مهره های جریان انحراف که به دلایل مختلف رد صلاحیت شده اند فشارهای زیادی را به شورای نگهبان وارد کرده و خواستار تائید صلاحیت خود شده اند.

عمق انحراف مهره های این جریان زمانی آشکار می شود که یکی از مهره های جریان انحراف که از یکی از شهرستان های استان البرز کاندیدا شده و ردصلاحیت شده شورای نگهبان را تهدید کرده است که اگر تائید صلاحیت نشود منطقه را به آشوب خواهند کشاند.

وی تصریح کرده برای این کار تا 500 میلیون هم که شده هزینه خواهد کرد.

چارلی چاپلین برای امریکا عزراییل بود

به تازگی مدارکی از  اداره اطلاعات داخلی انگلیس منتشر شده که نشان می دهد چارلی چاپلین در دوره‌ای توسط این اداره تحت نظر و بازرسی قرار داشته است. این اسناد همچنین نشان می دهد که این سرویس در تعیین محل تولد چارلی چاپلین ناکام مانده است.این بازجویی به درخواست آمریکا در سال 1952 میلادی و زمانی که این کشور تلاش می‌کرد تا چاپلین را حامی کمونیسم نشان ‌دهد، صورت گرفت.پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نام اصلی این نابغه سینما را "عزرائیل تورنشتین" اعلام کرده بود اما اداره اطلاعات انگلیس هیچگاه نتوانست مدارک تولد تحت عنوان چنین شخصی را پیدا کند.

چه می کند این استاندار؟

در پی عزل فرماندار کوهدشت و رییس ستاد انتخابات این شهردرکمتر از 16 روز مانده به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن عزل معاون فرماندار، توسط استاندار لرستان ،بیش از 20 هزار نفر در اعتراض به این تصمیم مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.تجمع کنندگان که از طیف‌های مختلف مردم بودند،با حمل پلاکارد و سر دادن شعارهایی،دخالت مسوولان اجرایی در شکل گیری روند جهت دار در انتخابات این شهرستان را محکوم کردند.بنا بر این گزارش فرمانداران 2 شهرستان کوهدشت و نورآباد دلفان از توابع استان لرستان طی هفته گذشته در حالی از سمت خود عزل شدند که هرگونه تغییر مسوولان اجرایی در استانه انتخابات از سوی مقامات ارشد نظام به شدت نهی شده است.

آب آشامیدنی کشور آرسنیک دارد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: آلاینده های طبیعی در برخی مناطق کشور باعث شده آب آشامیدنی مردم آرسنیک داشته باشد. سلامت مردم در خطر است. وزارت صنایع به داد سلامت مردم برسد.علیرضا مصداقی نیا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: هم اکنون از دو دسته آلاینده در کشور و در برخی شهرهای بزرگ رنج می بریم. مثلاً آلاینده های طبیعی که در برخی استان ها آب آشامیدنی مردم را به آرسنیک آلوده کرده که اینها مربوط به معادن است که ما نمی توانیم خیلی برای رفع آن کاری انجام دهیم. تنها کاری که می توانیم بکنیم در جنبه های دیگر مانند پاکسازی است.

 اولین ساحل کولر دار در جهان

 دبی که یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی به شمار می رود، در جدید ترین طرح خود اعلام کرده که قصد دارد اولین ساحل کولر دار در جهان را بسازد.گفته می شود هدف از ساخت این ساحل کولر دار، مقابله با گرما و درجه بالای حرارت به ویژه در فصل تابستان است تا گردشگرانی که قصد پیاده رویی در سواحل دبی را دارند، راحت باشند.بر اساس این طرح که قرار است زیر نظر شرکت "سان لاند امارات" و در آینده ای نزدیک آماده و اجرا شود، دیگر راه رفتن در سواحل دبی که در اواسط تابستان درجه حرارت آن به 50 درجه بالای صفر می رسد، نه تنها سخت نخواهند بود بلکه لذتبخش خواهد شد.

نامه سرگشاده به خاتمی

به دنبال افشای جزئیاتی از مبالغ دریافتی یکی از سران اصلاحات از کشورهای عربی در رابطه با فتنه 88،‌و نیز افشای فیلم و عکس حضور عطاءالله مهاجرانی تئوری پرداز دولت خاتمی و وزیر ارشاد وی در دربار سعودی، «سید یاسر جبرائیلی»‌ نویسنده کتاب «سودای سکولاریسم» که به جریان شناسی سکولاریسم در ایران بر مبنای زندگی و کارنامه «سید محمد خاتمی» پرداخته است،‌ در نامه ای سرگشاده از خاتمی خواست تناقض ادعاهای «استبدادستیزی» سران اصلاحات و «سعودی ستایی» آنان را حداقل برای حامیانش حل کند.

چراع گردان برای انجام تخلفات رانندگی

فرمانده پلیس راه استان گیلان از دستگیری راننده متخلفی که با استفاده از چراغ گردان اقدام به تخلفات رانندگی می کرد، خبرداد.سرهنگ مجید جمشاد در تشریح جزئیات این خبر گفت: تیم های گشت نامحسوس پاسگاه پلیس راه تالش صومعه سرا هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری سمند که با سرعت درحال رانندگی در محور انزلی به رضوانشهر بود مواجه شدند.جمشاد با بیان اینکه راننده خودرو با استفاده از چراغ گردان و حرکات مخاطره آمیز سبب بی نظمی و ناامنی ترافیکی در محور شده بود، افزود: با توجه به دستور توقف واحد گشت پلیس راه، وی از اجرای دستور پلیس خودداری و به حرکت خود ادامه داد که سرانجام پلیس خودرو متخلف را توقیف کرد.فرمانده پلیس راه گیلان افزود: پس از توقیف خودرو، راننده خود را مأمور یکی از ارگان های دولتی معرفی و قصد بازخواست کردن پلیس به خاطر توقف خودرویش را داشت که با انتقال خودرو و راننده به پاسگاه پلیس راه و استعلام شماره خودرو و تحقیق از راننده مشخص شد خودرو متعلق به هیچ ارگان دولتی نبوده، بلکه راننده با نصب چراغ گردان قصد انجام تخلف و ایجاد جو روانی برای سایر رانندگان و به منظور ارتکاب به تخلفات رانندگی را داشته است.

مشایی کاندیدایی از تهران

سعید مشایی از حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است .

شعار وی توسعه پایداراقتصاد پایدار اشتغال پایدار است .

هنوز از نسبت وی با اسفندیار رحیم مشایی خبری در دست نیست .

هنگام قطع برق روزه نگیرید!

مشاور دیوان ملکی عربستان در فتوایی جدید اعلام کرد: در مناطقی که برق به صورت مکرر قطع می‏شود، روزه گرفتن لازم نیست! شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان در فتوایی که در روزنامه "الخلیج" چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.وی دلیل این فتوا را مشقت‏بار بودن روزه برای ساکنان این مناطق و گرمی بیش از حد هوا در روزهای تابستان ذکر کرده است.عبیکان توضیح نداد که آیا مسلمانان صدر اسلام هم می توانستند با مشقت بار توصیف کردن روزه، از زیر بار انجام این فریضه الهی شانه خالی کنند یا نه؟

اجسام نورانی در آسمان هرمزگان

هر از چند گاهی، یک شی نورانی در منطقه ای از کشورمان رویت می شود که برای اهالی آن مناطق موضوعی جالب به شمار می رود به گونه ای که تا مدتها در بین مردم شایعات و روایات مختلفی از ان شنیده می شود.مردم حاجی آباد هرمزگان آخرین افرادی هستند که توانسته اند چنین چیزی را ببینند و درباره آن داستان تعریف کنند. این شی نورانی حوالی ساعت 22 جمعه شب در آسمان این منطقه مشاهده شده است.

به گفته برخی از ساکنان این شهر که در 140 کیلومتری شمال بندرعباس واقع است، این شی پرنور در غرب آسمان این شهرستان به سمت استان فارس در فاصله پایین تر از ستارگان در حرکت بوده و اندازه این شی نورانی به یک توپ فوتبال نزدیک بود.با توجه به کوچکی این شی نورانی، امکان عکسبرداری از آن برای مردمی که آنرا دیده اند ممکن نبود اما بسیاری، تلاش کردند با دعوت دیگران به دیدن این وسیله عجیب، آنها را هم در تعجب خود شریک کنند.این شی که به صورت آرام آرام در غرب آسمان این منطقه در حرکت بود به مدت یک ساعت مشاهده و سپس در بین نور ستارگان محو شده است.

سازمان بدون سرپرست!

در حالی که هفته ها از بازداشت رئیس یکی از بزرگترین سازمانهای دولتی ایران می گذرد هنوز سرپرستی برای آن تعیین نشده است .سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو) که با گردش صدها میلیارد تومانی و سهامداری شرکتها وکارخانه های مهمی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه ، مس و .... می باشد در بلاتکلیفی بسر می برد.این در حالی است که ایمیدرو دهها پروژه توسعه ای در دست داشته و بار بخش معادن وزارتخانه عظیم صنعت، معدن و تجارت را به دوش می کشد .هنوز مشخص نیست با چه هدفی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین سرپرست برای این سازمان تا زمان انتخاب رئیس جدید خودداری می کند . با این وجود شائبه حمایت همه جانبه وزیر از رئیس بازداشتی ایمیدرو در اذهان تقویت می شود .

کیهان

هرچه اسرائیل ناتوان نشان می دهد قدرت انتقام ایران نگران کننده است

 روزنامه نیویورک تایمز نوشت: با وجود هیاهوهای فراوان، اسرائیل اصلا توانایی حمله به ایران را ندارد.

این روزنامه با مرور جنجال های گاه و بیگاه مقامات صهیونیستی، از قول ژنرال دیوید دپتولا رئیس سازمان امنیت نیروی هوایی آمریکا نوشت: قضیه حمله به ایران به این سادگی نیست.«نیویورک تایمز» می نویسد: این نگرانی وجود دارد که در صورت اقدام ناموفق اسرائیل، آمریکا به داخل کشمکش کشیده شود. به نظر کارشناسان، در مورد احتمال عملیات انتقامی ایران هم نگرانی بزرگی وجود دارد.نیویورک تایمز اضافه کرد: آویو کوخاوی رئیس سازمان امنیت ارتش اسرائیل، می گوید احتمالا 200 هزار موشک از سوی «کشورهای دشمن» به اسرائیل پرتاب می شود. ما با خاورمیانه ای دشمن تر، اسلام گراتر و حساس تر سر و کار داریم.

سرگیجه امروز اصلاح طلبان نتیجه نعل وارونه آنهاست

سردبیر سابق نشریات زنجیره ای شرق و اعتماد معتقد است اصلاح طلبان همواره متناقض سخن گفته و عمل کرده اند و اکنون این تناقض به تشویش و آشفتگی انجامیده است.محمد قوچانی در تحلیلی تحت عنوان اصلاحات و انتخابات نوشت: از نگاه یک ناظر سیاسی مستقل، موقعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم موقعیتی پارادوکسیکال است؛ اصلاح طلبی جریانی است که حداقل از انتخابات مجلس پنجم بدین سو، انتخابات را مهمترین راهکار و راهبرد سیاسی برای تغییر مدیریت اجرایی و توسعه کشور اعلام کرده است... اما نوع سیاست ورزی آنها سبب شد در پایان دوره مجلس ششم سران آن از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوند. آنگاه تحصن مجلس ششم شکل گرفت. تحصنی که به علت وجودی خود (دفاع نماینده از خودش) پژواکی در بدنه اصلاح طلبان نیافت و تنها با عکس یادگاری نمایندگان مستعفی تمام شد.وی می افزاید: همین گروه اما انتخابات مجلس هفتم را عملا تحریم کردند در حالی که این بار گروه هایی مانند مجمع روحانیون مبارز و حزب کارگزاران سازندگی تحت عنوان لیستی با نام «ائتلاف برای ایران» نامزد معرفی کردند و افرادی مانند مجید انصاری، جمیله کدیور و علی هاشمی و مهدی کروبی نامزد پارلمان شدند. احزابی مثل جبهه مشارکت تحریم کردند اما هرگز تحریم انتخابات مجلس هفتم نتوانست به اقدامی هماهنگ و مورد اجماع جناح اصلاح طلب تبدیل شود. جالب اینجاست که همین احزاب تحریم کننده یک سال بعد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 شرکت کردند و مصطفی معین را نامزد کردند بدون آنکه روشن شود اگر راهبرد انتخابات در مجلس هفتم به بن بست رسیده است چرا در انتخابات ریاست جمهوری نهم این بن بست منتفی به نظر رسیده است؟ و جالب اینجاست که افرادی که شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نهم را فضیلت می دانستند همان زمان به شرکت کنندگان در انتخابات مجلس هفتم طعنه می زدند. همین دستگاه تحلیل دوگانه سبب شد در انتخابات مجلس هشتم چهره هایی مانند محمدرضا عارف تا مرحله نامزدی در انتخابات پیش برود و فهرستی تحت عنوان «یاران خاتمی» تدارک دیده شود.وی با اشاره به آشفتگی فعلی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس نهم می نویسد:جالب اینجاست که اکثریت احزاب اصلاح طلب از جمله مجمع روحانیون و جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب از برابر داعیه تقلب در انتخابات سال 1384 از سوی مهدی کروبی (که اتهاماتی را متوجه کارآمدی وزارت کشور خاتمی هم می کرد) عبور کردند و حتی برخی در برابر آن ایستادند و با طیب خاطر ابتدا خاتمی و سپس موسوی را نامزد انتخابات کردند و حتی خود کروبی هم دوباره نامزد همان انتخابات شد که معتقد بود در آن تقلب شده است.قوچانی ادامه می دهد: به جز گذشته اصلاح طلبان، آنچه امروزه وضعیت آنها را پارادوکسیکال می کند موقعیت فعلی است. اصلاح طلبان حاضر نیستند از کلمه «تحریم» برای تعیین نسبت خود با انتخابات استفاده کنند. این تاکتیک (که یک بار از سوی مجمع روحانیون مبارز در انتخابات مجلس پنجم هم استفاده شده است) چند هدف و دلیل می تواند داشته باشد؛ اولا از مشارکت اصلاح طلبان مستقل و منفرد در انتخابات جلوگیری نکند. چرا که افزون بر شهرهای بزرگ در شهرهای کوچک اصلاح طلبان محلی ای وجود دارند که دارای مقبولیت اجتماعی هستند. ثانیا تحریم انتخابات یک کنش سیاسی گسترده است که نیازمند سازمان سیاسی و اجتماعی است. تحریمی موثر است که نه تنها از نامزدی چهره های اصلاح طلب جلوگیری کند بلکه شهروندان را هم از صندوق رای دور کند. اصلاح طلبان از سویی فاقد این سازمان سیاسی اند و از سوی دیگر از توان انتقال پیام خود و نفوذ آن در بدنه اجتماعی خویش اطمینان ندارند.وی با آسیب شناسی وضعیت جبهه اصلاحات تاکید کرد: آسیب اصلی این است که تحریم سازمان یافته، برنامه اپوزیسیون خارج از کشور در سه دهه گذشته بوده که خواستار تغییر کل نظام سیاسی هستند و اگر اصلاح طلبان تن به واژه تحریم بدهند در واقع در اپوزیسیون خارج از کشور ادغام و منحل شده اند...]اما[ اگر راهبرد «انتخابات» به پایان رسیده، چرا از تحریم آن سخن نمی رود و اگر راهبرد «انتخابات» پایان نیافته است چرا در انتخابات شرکت نمی کنند؟»وی با تائید بر اینکه وضعیت فعلی و تحلیل های آشفته اصلاح طلبان باعث دلسردی در بدنه این جریان شده، می نویسد: این مسئله مانعی مهم تر از نهادهای نظارتی و اجرایی است. فقدان برنامه، معضل جدی اصلاح طلبان است. در کمبود رسانه های اصلاح طلب، رسانه هایی در خارج از ایران شکل گرفته است که اصلاح طلبانه نیستند اما از اصلاح طلبان یارگیری می کنند.سازمان های سیاسی اصلاح طلب در درون ایران هم عملا منفعلانه عمل می کنند. انفعال آنها در برابر سازمان های سیاسی خارج از کشوری شکل گرفته است که حتی از معرفی اعضای خود ابا دارند اما می خواهند رفتارهای سیاسی اصلاح طلبان را هماهنگ کند.قوچانی از سرگشتگی اصلاح طلبان خبر داده و با بیان اینکه فعالیت سیاسی خارج از کشور به نوعی سرگرمی شباهت دارد تا فعالیت جدی سیاسی، یادآور می شود: اصلاح طلبان در وضعیت اغما تا به چند پرسش پاسخ نگفته اند، نباید هوس قدرت کنند از جمله اینکه؛ اصلاح طلبی یک استراتژی سیاسی است یا یک تاکتیک سیاسی؟ یعنی اصلاح طلبان چون نمی توانند نظام سیاسی را تغییر دهند به فعالیت صلح آمیز و قانونی می پردازند یا اصولا به این نظام سیاسی التزام عملی دارند؟ دیگر اینکه تصمیم گیرندگان جناح اصلاح طلب چه کسانی هستند؟ سازمان سیاسی اصلاح طلب در درون ایران قرار دارد یا بیرون از ایران؟ آیا اصلاح طلبان می توانند از افرادی که اصلاح طلب نیستند یعنی به پرسش فوق جواب منفی داده اند برای تصمیم گیری استفاده کنند؟

وقتی انگلیس در خباثت روی دست دیگران بلند می شود

در حالی که رئیس ستاد مشترک آمریکا می گوید «ایران سلاح هسته ای نمی سازد»، وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد ایران مشغول ساخت سلاح اتمی است و در این صورت جنگ سرد خاورمیانه را در بر خواهد گرفت. ویلیام هیگ به روزنامه تلگراف گفته است: تولید سلاح هسته ای در ایران خاورمیانه را به کام جنگ سرد می کشاند چرا که دیگر کشورها نیز می خواهند بمب هسته ای بسازند. وی ادعا کرد: ایران جای تردید باقی نمی گذارد که می خواهد سلاح هسته ای بسازد.سخنان هیگ چنان گزافه بود که حتی بی بی سی نیز آن را به چالش گرفت و نوشت: اظهارات هیگ از شرایط واقعی نیست و کارشناسان می گویند سخنان وی مبالغه و بزرگ نمایی است. اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی است که ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با سی ان ان تصریح کرد: ایران بازیگر عاقلی است و ما می دانیم که تصمیمی برای ساخت سلاح اتمی نگرفته است.

بی بی سی عامل انگلیس است مهاجرانی را نمی دانم

هاشمی رفسنجانی سیاست های بی بی سی را استعماری توصیف کرده اما درباره حضور امثال مهاجرانی در این رسانه دولتی انگلیس گفته است من نمی دانم چه دلیلی برای خودشان دارند.هاشمی در مصاحبه چندی پیش با مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته است: ما توقع نداریم بی بی سی بیاید سیاست کشور خودش را فراموش کند. سیاست آن کشور را در هر برنامه ای می بینید، حتی سیاست استعماری اش را.مصاحبه کننده از آقای هاشمی می پرسد «فرض کنید آقای مهاجرانی به عنوان کسی که سالها معاون شما بوده، وقتی شما ایشان را در بی بی سی فارسی می بینید، چه احساسی به شما دست می دهد؟» هاشمی در پاسخ گفته است: مایل نیستم هیچ وقت از آن رسانه استفاده کنم. آنها خودشان می دانند و من نمی دانم چه دلیلی برای خودشان دارند. حرف خودم را هم نمی خواهم به آنها تحمیل کنم(!) به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از این گفت وگو، با بیان اینکه «روزهای کاری ام خیلی شلوغ و پر حجم نیست، مقداری اجبار شد و مقداری خودم خواستم»، درباره شروع برنامه های روزانه اش می گوید: به غیر از 6-5 ساعتی که می خوابم یا لحظاتی که سر ناهار یا نماز هستم، بقیه ساعات را کار می کنم. صبح ها برای نماز صبح بلند می شوم، اول نمازم را با مراسمی که دارد، می خوانم و بعد سراغ «گزارش های شب» می روم. معمولا گزارشهای شب خیلی زیاد هستند، به خاطر اینکه ]گزارش[ روز غرب است و خبرهای اساسی هم از آنجا می آید. گزارشهای خودمان خیلی کم حجم است. می بینم در دنیا چه خبر است. بله. بعد رادیوهای خارجی را- هر کدام که خبر بیشتری دارد- می گیرم و بخشهای خبری آن را گوش می کنم.یادآور می شود مهاجرانی معاون حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری در دوره هاشمی بود و در دوره خاتمی به وزارت ارشاد رسید اما پس از فرار از کشور - به خاطر کلاهبرداری از همسر سوم و شکایت وی- در لندن اقامت گزید و تبدیل به ریپورتر جزء بی بی سی شد. وی به هنگام معاونت ریاست جمهوری، خواستار تغییر قانون اساسی برای ادامه ریاست هاشمی در نوبت سوم شده بود. مهاجرانی به تازگی و به صورت پنهانی در نشست الجنادریه به دعوت دولت سعودی شرکت کرد اما لو رفتن تصاویر این سفر، برای مهاجرانی دردسرساز شد. منتقدان می گویند پذیرفتن دعوت رژیمی که آشکارا مردم بحرین و یمن را قتل عام می کند، حامی رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و غزه بوده و مرتجع ترین و خودکامه ترین رژیم منطقه به شمار می رود، چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

رادیو آمریکا: 5/94 درصد مردم ایران مخالف نظام هستند

سیاه بازی تازه محسن سازگارا در صدای آمریکا، خشم و اعتراض محافل ضدانقلاب را برانگیخت. این محافل معتقدند شعور مخاطبان را نباید با خود قیاس کرد.سازگارا که مدتی بود به خاطر تحلیل ها و دروغ های ضد تبلیغ از صدای آمریکا کنار گذاشته شده بود، در برنامه تفسیر خبر VOA ادعا کرده که براساس نظرسنجی ها 5/94 درصد مردم به جمهوری اسلامی باور ندارند. به دنبال این اظهارات گزافه، نیک آهنگ کاریکاتوریست فراری نوشت: من با هیچ فردی در مجموعه صدای آمریکا مشکلی ندارم، و هر وقت دستم رسیده به دوستانم در آنجا تا حدی که توانسته ام کمک کرده ام، بی منت و کاملاً دوستانه و داوطلبانه. چیزی که می خواهم بپرسم، اعتباری است که یک رسانه برای خودش قائل هست (یا نیست!) امروز به طور تصادفی برنامه تفسیر خبر را دیدم. برایم جالب بود ببینم دو نفر از فعالان محترم سیاسی دخیل در کنفرانس های لندن (دربسته) و پاریس (دربسته) و استکهلم (نسبتاً دربسته) پس از افتادن آب ها از آسیاب درباره وقایع روزهای اخیر چه می گویند.

وی اضافه می کند وقتی آقای محسن سازگارا در جایی گفتند که «سنجش افکار نشان می دهد که بیش از 5/94 درصد مردم باوری به رژیم ندارند و معتقدند مشروعیت و لجتیمیسی حکومت کردن نداره و باید عوض بشه»، از خودم پرسیدم این نظرسنجی می تواند بر چه اساسی باشد؟ کدام مرکز آمارگیری و تحقیقاتی ای توانسته چنین آماری بگیرد؟ کدام حکومت می تواند با مشروعیتی 5/5 درصدی دوام یابد؟ اگر صدای آمریکا نتواند دلایل لازم برای آمار ادعایی را از آقای سازگارا بگیرد، چاره چیست؟وی اضافه می کند: البته نمی توان کسی را مجبور کرد که حرف نزند، اما تریبونی که فرد در اختیار دارد و از طریق آن بتوان اطلاعات و آماری را به مخاطب منتقل کرد که واقعیت ندارد، مسئولیت رسانه را افزایش می دهد. قاعدتاً صدای آمریکا دستورالعمل هایی دارد. قطعاً مجری برنامه باید بپرسد که مدعی، ادعایش را از کجا آورده؟وی به زوج سیاسی سازگارا در چاخان بافی و کلاهبرداری (نوری زاده) اشاره کرد و درباره حضور نوری زاده در الجنادیه عربستان نوشت: طبیعی است آقای نوری زاده به این مسئله بپردازد اما سؤال بزرگ تر اینجاست؛ به یاد ندارم که پس از ماجرای «الماس فریب» وقتی بنده و آقای مهرداد خوانساری مهمان برنامه «افق» صدای آمریکا بودیم، از آقای نوری زاده نیز برای بحث دراین باره دعوت شد تا به ادعاهای مطرح شده پاسخ بگویند؟بنابر افشاگری کسانی چون فاطمه حقیقت جو، نوری زاده برای برپایی برخی نشست های محفلی، از استخبارات رژیم سعودی پول دریافت می کند.

نوری زاده، سازگارا و مخملباف در روزهای ملتهب فتنه و آشوب 88، مدعی شده بودند سخنگویان جنبش سبز(!) هستند و اما بعدها با حضور در کنفرانس های محرمانه ای که برگزار کنندگان آن سرویس های شناخته شده جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس بودند، حتی بسیاری از گروه های ضدانقلاب نیز از این 3 نفر اعلام برائت کردند.

دنیای اقتصاد

انتقاد از موازی کاری با بانک مرکزی

رجانیوز نوشت: واگذاری بخش‌های مهمی از اختیارات بانک مرکزی به کمیته پنج نفره ارزی و حضور یافتن تعداد زیادی از کارشناسان وزارتخانه‌های عضو این کمیته در جلسات، هم زمینه را برای موازی‌کاری و چندگانگی در تصمیم‌های پولی و مالی کشور ایجاد کرده و هم نگرانی‌هایی در مورد درز اطلاعات محرمانه از این جلسات به‌وجود آورده است.رجانیوز افزود: به نظر می‌رسد بی‌سروسامانی یک ماه قبل در بازار ارز موجب شده تا تصمیم‌های خلاف قوانین و عرف در این زمینه به حالت موقت و شرایط اضطرار محدود نماند و با ادامه فعالیت موازی با بانک مرکزی، عملا بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در صحنه سیاستگذاری‌های پولی و بانکی کشور منزوی شوند.

وطن امروز

روایت وارونه VOA از راهپیمایی 22بهمن

شامگاه جمعه 17فوریه (28بهمن) برنامه «تفسیرخبر» با حضور میهمانان ثابت هر هفته یعنی «علیرضا نوری‌زاده» و «محسن سازگارا» از شبکه صدای آمریکا (VOA) روانه گیرنده‌های ماهواره شد. همانگونه که انتظار می‌رفت، بخش قابل‌توجهی از برنامه یادشده به برگزاری آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اختصاص یافت. مجری و میهمانان بنا به اقتضای شغلی و عادت همیشگی، سعی کردند اصل واقعه را به مضحک‌ترین شیوه تحریف کنند. به گزارش جام نیوز، در همین راستا «بیژن فرهودی» (مجری) به عنوان مقدمه مدعی شد: «تصاویری که از تظاهرات امسال در ایران دیدیم به‌خوبی اندک بودن جمعیت تظاهرکننده را نشان می‌داد!» همین مقدمه کوتاه کافی بود تا «محسن سازگارا» با کمال اعتماد به نفس، علت حضور انبوه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را شرکت در یک تور سیاحتی-زیارتی قلمداد کند و بگوید: «برای راهپیمایی حکومتی 22 بهمن، از قبل تدارک دیده بودند و یک عده را تور سیاحتی-زیارتی آورده بودند که طی 5 روز، هم در تهران بمانند و هم به «جمکران» و «قم» بروند و آخرش هم ببرندشان به یکی از این شهرهای شمالی[!!] این تعداد جمعیتی که می‌بینید، در واقع سازماندهی شده و با صرف هزینه بوده است». علیرضا نوری‌زاده دیگر میهمان حاضر در استودیو نیز فرصت را غنیمت شمرد تا بر گاف قبلی خود پافشاری کند. او که چندی پیش مدعی شده بود پهپاد غنیمتی [RQ170] ساختگی بوده و چیزی غیر از یک «ماکت» نیست، به وجود ماکت‌هایی از هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: «این ماکت هواپیما خوشبختانه نشان داد ما زیاد هم بیراه نمی‌گفتیم که اینها ماکت هواپیما را درست کرده‌اند! حالا همان ماکتی را که در آن زمین بسکتبال نشان دادند، آوردند به مردم هم نشان دادند».

جاسوسی نامحسوس گوگل از کاربران آی‌فون

محقق برجسته در دانشگاه استنفورد در تحقیقی تازه دریافت گوگل با استفاده از یک کد پیچیده تلاش کرده تا رفتارهای کاربران آی‌فون در هنگام استفاده از مرورگر سافاری را تحلیل کند تا اطلاعات بیشتری به‌دست آورد. گوگل برای تحقق این هدف، تنظیمات پیش‌فرض اپل در گوشی‌های آی‌فون را تغییر داده تا بتواند درک کند که کاربران در هنگام استفاده از سافاری، وقتی در سایت گوگل حضور ندارند، بیشتر به چه مسائلی توجه نشان می‌دهند. گوگل این کار را از طریق «یک کد پیچیده و مخصوص» انجام داده که مرورگر سافاری را از طریق یک آسیب‌ و نقص ساده فریب می‌دهد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات