صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۸۰۴۸

سقوط ۱۱ درصدی اقتصاد یک کشور اروپایی به خاطر کرونا

 اداره آمار ملی اسپانیا اعلام کرد: این کشور به خاطر کرونا شدیدترین سقوط اقتصادی خود در تاریخ معاصر را تجربه کرده است، به گونه‌ای که تولید ناخالص اسپانیا در سال 2020 حدود 11 درصد سقوط کرده است. این میزان از مجموع سقوط اقتصاد اسپانیا در 5 سال بحران رکود بزرگ اقتصادی سال 2008 به بعد نیز بیشتر بوده است. کارشناسان می‌گویند:‌ این میزان رشد منفی بدترین سقوط اقتصاد اسپانیا از سال 1936 و جنگ داخلی در این کشور به بعد بوده است.
آمارهای اندیشکده فونکاس نشان می‌دهد که در سال 2019،حدود 12 درصد تولید ناخالص اسپانیا مربوط به بخش گردشگری و توریسم بود، این سهم در سال 2020 به 5درصد کاهش داشته است. میزان مصرف مردم و بخش خصوصی در اسپانیا 12.4 درصد در سال 2020 پایین آمده است. اعمال سنگین‌ترین برنامه‌های قرنطینه در سطح اتحادیه اروپا توسط دولت اسپانیا بین ماه‌های مارس تا ژوئن باعث شد تا در سه ماهه دوم سال 2020 اقتصاد این کشور رشد منفی 17.9 درصدی را به ثبت برساند.البته اقتصاد اسپانیا در سه ماهه سوم روند بهبود را طی کرد.
دولت اسپانیا انتظار دارد برای سال 2021 رشد 7.2 درصدی را به ثبت برساند، اما کارشناسان پیش‌بینی خود برای سال جاری از 6.5 درصد به 6.3 درصد کاهش داده‌اند. صندوق بین‌المللی پول هم هشدار داده که روند بهبود اوضاع اقتصادی در اتحادیه اروپا کندتر از دیگر اقتصادهای برتر جهان در حال پیشرفت است و پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی اسپانیا برای سال جاری را به 5.9 درصد کاهش داده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات