صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۹۴۹۹

ارزیابی میزان خطر اسناد محرمانه توقیفی از ویلای ترامپ توسط نهادهای اطلاعاتی

 در ادامه جنجال‌های سیاسی بر سر توقیف اسناد محرمانه از عمارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و درخواست‌های برای انتشار محتوای این اسناد، رسانه‌ها از بررسی میزان خطر این مسئله خبر دادند.
بر اساس نامه‌ای که خبرگزاری «رویترز» مشاهده کرده، جامعه اطلاعاتی آمریکا خطر بالقوه افشای اسناد کشف شده در ویلای «مار-ئه-لاگو» متعلق به ترامپ در ایالت فلوریدا را ارزیابی خواهد کرد.
این نامه مورخ روز جمعه توسط «آوریل هِنیز مدیر اطلاعات ملی آمریکا برای «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و «کارولین مالونی» رئیس کمیته نظارت این مجلس ارسال شده است.
به نوشته رویترز، در این نامه ذکر شده که وزارت دادگستری و اطلاعات ملی آمریکا در حال همکاری برای تسهیل بازبینی در محرمانه‌بودن اسناد کشف شده در جریان این پرونده هستند.
شیف و مالونی بعد از دریافت نامه، در بیانیه‌ای مشترک گفتند از اینکه دولت در حال ارزیابی خسارت ناشی از ذخیره‌سازی نامناسب اسناد طبقه‌بندی شده در مار-ئه-لاگو است، خرسند می‌باشند.
طبق این گزارش، هِینز در این نامه نوشت که روند ارزیابی جامعه اطلاعاتی از خطر بالقوه‌ای که افشای اسناد مربوطه برای امنیت ملی آمریکا دارد را هدایت خواهد کرد.
پیش از این، ترامپ از دادگاه خواسته بود تا به طور موقت اف‌بی‌آی را از بررسی اقلامی که از عمارتش توقیف کرده، منع کند تا زمانی که یک وکیل ویژه برای نظارت بر این دعوی قضائی منصوب شود. 
حدود دو هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.
ترامپ در واکنش به این یورش طی بیانیه‌ای گفت: «چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد. متأسفانه، آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده است که در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، فاسد شده است».
پس از آن روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که حداقل یکی از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده بود مبنی بر اینکه تمام اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به دولت بازگردانده شدند.
چند روز قبل نیز «بروس راینهارت» قاضی آمریکایی گفت که تمایل دارد برخی از شواهد ارائه شده توسط وزارت دادگستری برای توجیه بازرسی از عمارت ترامپ را منتشر کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات