صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۱۹۶۵

روحانی خلبان جنگنده شد+ عکس

در آستانه 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی، حسن روحانی رئیس جمهور برای رونمایی از برخی طرح ها و دستاوردهای صنعت دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع حاضر شد و از اولین جنگنده رزمی و آموزشی بومی مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش بومی نسل 4 با نام کوثر رونمایی کرد.
اولین جنگنده بومی پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش بومی نسل 4 با نام کوثر با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.
به گزارش بصیرت به نقل از فارس، در آستانه 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی، حسن روحانی رئیس جمهور برای رونمایی از برخی طرح ها و دستاوردهای صنعت دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع حاضر شد و از اولین جنگنده رزمی و آموزشی بومی مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش بومی نسل 4 با نام کوثر رونمایی کرد.
بهره گیری از معماری یکپارچه پیشرفته و اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبکه داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته و چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن دقت کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی های این جنگنده است.
در ادامه این مراسم، این هواپیما با دستور حسن روحانی رئیس جمهور پرواز کرد.

روحانی خلبان جنگنده شد+ عکس
این هواپیما در دو نوع تک کابین و دوکابین قابل تولید بوده که نوع دو کابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبان در مرحله پیشرفته نیز کاربرد دارد.

بنا بر این گزارش، ساخت جنگنده کوثر، ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار می دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات