صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۵۸۰۵

شو تبلیغاتی ترامپ

بعد از آنکه دو دیدار قبلی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به علت زیاده­خواهی ترامپ به شکست انجامید. این دو در روزهای اخیر برای سومین بار در یک منطقه غیر نظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ بعد از دیدار گفت: «وقتی من این موضوع را (ملاقات در منطقه مرزی) در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم، اگر رئیس کیم (عنوان رهبر کره شمالی) دعوت را نمی‌پذیرفت، برای من در برابر چشم رسانه‌ها خیلی بد می‌شد. خیلی سپاس گزارم که او پذیرفت این دیدار انجام شود چون خیلی برای من و ایشان خوب شد.»

درخصوص این بخش از سخنان رئیس جمهور کشورمان دو نکته مورد توجه است :  

1- مناظرات تلویزیونی حزب دموکرات و جمهوری خواه آغاز شده است. در این میان ترامپ به دنبال افزایش برگ برنده خود در این رقابت سخت است لذا هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم، نمایش های تبلیغاتی ترامپ افزایش می یابد، گرچه به نتیجه رسیدن آن از نظر بسیاری از کارشناسان رد شده است. به عنوان نمونه ترامپ پس از دیدار روز گذشته اعلام کرد: «تحریم‌های کره شمالی در جای خود باقیست هر چند من به‌ دنبال لغو‌ آن ها هستم و نمی خواهم که این کشور تحت تحریم باشد.»

2- ترامپ در خصوص پذیرش درخواست ملاقاتش با اون می نویسد: برای من در چشم رسانه های بد می شد...... خیلی سپاس گزارم.......... خیلی برای من و ایشان خوب شد. این جملات به سادگی نشان دهنده اهمیت اینگونه دیدارها  برای آینده سیاسی ترامپ و علت درخواستهای ملتمسانه از ایران به منظور ملاقات و حضور در تهران است. در خواست های مکرر ملاقات با حسن روحانی و رهبر معظم انقلاب، دادن شماره تلفن به سفارت سوئیس به منظور تماس ایرانی ها با او، فرستادن شخصیت های برجسته کشورهای مختلف به ایران تنها بخشی از تلاشهای ترامپ با هدف مقدمه سازی و مذاکره با ایران است.

لذا بی توجهی ایران به درخواست های ترامپ از یک سو باعث به هم ریختگی، تحقیر و کاهش اعتبار ترامپ در مجامع بین المللی و داخلی آمریکا شد و از طرف دیگر هرچه به زمان انتخابات آمریکا نزدیک می شویم باید منتظر درخواست های بیشتر ترامپ به منظور مذاکره با ایران باشیم.

فرهاد کوچک زاده

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات