تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۲۱۴

تجربه ناموفق لیست امید!

با توجه به این که جریان اصلاحات یک جریان قوی و مطرح روز بود و تعداد خیلی زیادی از مردم هم استقبال می‌کردند، برای چنین جریانی بستن لیست حداقلی زیبنده نبود و گمان می‌کردیم از میان افرادی که تأیید صلاحیت شدند، می‌شود افراد را جمع کرد.

انتقاد به عملکرد اصلاح طلبان بالاخص نمایندگانشان در مجلس که در قالب فراکسیون امید فعالیت می کنند روز به روز بیشتر می شود. در آخرین اظهار نظر محسن مهرعلیزاده گفته است: «لیست امید یک تجربه ناموفق برای کل روند تصمیم‌گیری و اجرا در انتخابات بود.»
محسن مهرعلیزاده درباره شرایط بسته شدن لیست امید و عدم نظارت رهبران اصلاحات بر اعضای فراکسیون امید به خبرآنلاین گفت: مساله اصلی عدم کادرسازی است. مسئله نقص یا عدم کادرسازی، چیزی است که در کل کشور وجود دارد. در تمام جریانات فکری اعم از اصلاح طلب‌ها و اصولگراها، کادرسازی نشده است. به گمان من موضوع به تحزب و فعال بودن یا نبودن احزاب برمی‌گردد.
البته مهرعلیزاده تلاش دارد تا وضعیت بغرنج لیست امید را محصول نظارت استصوابی شورای نگهبان بداند. لذا میگوید: «من می‌توانم بگویم لیست امید یک تجربه ناموفق برای کل روند تصمیم‌گیری و اجرا در انتخابات بود. شما نمی‌توانید یک کشتی گیر بفرستید مسابقه بدهد و شما یک دست و یک پایش را ببندید و بعد بگویید تجربه ناموفقی بود و تو نتوانستی کاری بکنی. روند کار باید صحیح باشد. اصلاح طلب‌ها در یک روند مشخص افراد خود را به جامعه معرفی می‌کنند. لیستی از افرادی که در نظام کار می‌کنند و شناخته شده‌اند، تهیه می‌کنید، رد صلاحیت می‌شوند و می‌گویید که از میان نیروهای آزاد انتخاب کنید.»
در این باره باید گفت که فرافکنی و تقصیر را در عملکرد دستگاهی قانونی دیدن مشکلی از مشکلات اصلاح طلبان نخواهد گشود. اصلاح طلبان باید به جای این شگرد تبلیغاتی، مشی و مرام خود را تغییر داده و با فاصله گرفتن از ضدانقلاب و اپوزیسیون، افراد خوش نام و قابل اعتماد که از صلاحیت های قانونی برخوردارند را - که تعداد آنان در میان اردوگاه اصلاح طلب کم نیست - وارد میدان رقابت انتخاباتی نمایند تا با احراز صلاحیت شورای نگهبان مواجه گردند. معرفی فتنه گران و رادیکالها که در نظر و عمل همواره مواضع سیاسی تند و ساختارشکنانه داشته اند، بدون شک با عدم احراز صلاحیت شورای نگهبان همراه خواهد بود. 
جالب آنکه مهرعلیزاده در جایی دیگر از این مصاحبه جهت انتقادات را به سران اصلاح طلب برمیگرداند و درباره بستن لیست حداکثری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم می گوید: «با توجه به این که جریان اصلاحات یک جریان قوی و مطرح روز بود و تعداد خیلی زیادی از مردم هم استقبال می‌کردند، برای چنین جریانی بستن لیست حداقلی زیبنده نبود و گمان می‌کردیم از میان افرادی که تأیید صلاحیت شدند، می‌شود افراد را جمع کرد. اگر فضاهای کاری برای احزاب بیشتر باز بود که می‌توانستند بیشتر فعال باشند و نیروهای خود را بسازند، چنین نقیصه‌ای به وجود نمی‌آمد.»
واقعیت هم همین است! سران اصلاحات باید بپذیرند که در انتخاب بخشی از اعضای لیست امید در سال 1394 اشتباه کرده اند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات